مشاغل جهانی در معرض خطر حمله بات ها

مشاغل جهانی در معرض خطر حمله بات ها به گزارش نیو وبلاگ تعداد زیادی از مشاغل در معرض حمله بات ها قرار دارند. با وجود آگاهی از این مشكل، اطمینان بیش از اندازه آنها به تحت كنترل بودن مسائل امنیتی، منجر می شود كه مورد حمله قرار گیرند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، بات نت (Botnet) شبکه ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک بات مستر (Bot Master) برای انجام فعالیتهای مخرب یا ارسال ایمیل های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده است. این بات نت ها یا دستگاه های اجیرشده می توانند بسیار مشکل ساز باشند. مهاجمان می توانند از این بات ها برای انجام حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS) استفاده کنند و با این حملات بخش بزرگی از زیرساخت اینترنت و وب گاه های مختلف صدمه خواهند دید.
حمله بات ها مانند باج افزارها که سایت ها را به صورت کامل قفل می کنند، اخیرا بیشتر مطرح شده و منجر به نارضایتی شده است. حمله بات ها نامحسوس است، به همان اندازه هم برای یک تجارت ویران کننده است. چونکه حساب های اعتباری به سرقت می رود و به فروش می رسد، اطلاعات کارت ها ناقص می شوند و تصمیمات بدی بر مبنای داده های ناقص گرفته می شود. اطمینان بیش از اندازه به امنیت سایبری، مشاغل را قربانی حمله بات ها می کند.
طی تحقیقاتی که گزارش آن در پلیس فتا انتشار یافته، مشاغل مربوط به بخش های سفر، سرگرمی، تجارت الکترونیکی و خدمات مالی مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که میزان آگاهی از حمله بات ها و تأثیر منفی آن بر تجارت بالا است. بیشتر از ۷۰ درصد از مشاغل، شایع ترین حملات همچون سرقت اعتبار و هک اطلاعات کارت اعتباری را تجربه کرده اند، ۷۶ درصد اظهار کرده اند که توسط بات ها مورد حمله قرار گرفته اند.
با این وجود، بررسی مشاغل مشابه نشان داد که حدود ۱۵ درصد از منابع وبسایت آنها توسط بات ها جذب می شود و حمله بات ها بیشتر از نیمی از ترافیک وب را بوجود می آورد. این بدین معناست که مشاغل از میزان ترافیک بات ها در سایت های خود آگاه نیستند. همینطور بعضی از مشاغل، از بازارهایی که در آنها نام کاربری و کلمه عبور مشتریهایشان خرید و فروش می شود، کاملا بی خبر بودند و تنها یک درصد از پاسخ دهندگان از این مورد آگاه بودند.
سایت های سرگرمی آنلاین، همچون بازی های آنلاین، بیشترین آگاهی از حمله بات ها را داشتند و بیشتر از نیمی اظهار داشتند که پارسال مورد حمله قرار نگرفته اند.
اندی استیل مدیر ارشد Netacea اظهار داشت: درشرایط فعلی مشاغل بیشتر از گذشته به صورت آنلاین فعالیت می نمایند، این شرایط همینطور فرصت های سوءاستفاده بیشتری را برای شرکت های جنایی آنلاین که به دنبال افزایش سودجویی هستند، فراهم می آورد. در حالیکه اغلب مشاغل نسبت به مشکل حمله بات ها آگاهی دارند، نتیجه اجتناب ناپذیر این تحقیق این است که این آگاهی منجر به مراقبت نمی گردد.
این تحقیقات خبرهای خوبی هم دربرداشته است. تقریباً همه مشاغل یا در حال سرمایه گذاری بودند، یا قصد داشتند برای مدیریت حمله بات ها سرمایه گذاری کنند و تقریباً هیچکدام از این مشاغل احتیاج به اقدامات امنیتی حیاتی نداشتند (زیرا مورد حمله قرار نگرفته بودند).




منبع:

1399/06/06
23:39:51
5.0 / 5
1626
تگهای خبر: آنلاین , اطلاعات , الكترونیك , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی