موسس ادوبی و پدر PDF درگذشت

موسس ادوبی و پدر PDF درگذشت نیو وبلاگ موسس ادوبی و پدر PDF درگذشت


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، امروز روز غم انگیزی برای صنعت فناوری است. شرکت "ادوبی" تأیید کرده است که دکتر "چارلز چاک گسچه" یکی از بنیان گذاران این شرکت در تاریخ ۱۶ آوریل در سن ۸۱ سالگی به دلیلهای ذکر نشده درگذشته است.
وی و دکتر "جان وارناک" بعد از ترک شرکت "زیراکس"(Xerox) در سال ۱۹۸۲ شرکت "ادوبی" را راه اندازی کردند و "گسچه" بعنوان مدیر ارشد عملیات، رئیس و رئیس هیئت مدیره این شرکت بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۷ خدمت کرد. او همین طور تا آوریل ۲۰۲۰ یکی از اعضای هیئت مدیره "ادوبی" بود.
"گسچه" به توسعه فناوری کمک شایانی کرده است. فناوری هایی که به احتمال زیاد شما آنرا به یاد خواهید داشت و همین امروز به احتمال زیادی از آن استفاده می کنید.
"گسچه" و "ادوبی" برای نخستین بار "پست اسکریپت"(PostScript) که یک زبان توصیف صفحه شناخته شدند را ایجاد کرد که قدرت آن(همراه با "مکینتاش"(Macintosh) اپل و "پیج میکر"(PageMaker) آلدوس) به ایجاد نشر رومیزی(دسکتاپ) در دهه ۱۹۸۰ کمک کرد.
وی و "وارناک" همین طور به ایجاد "قالب سند قابل حمل" یا "PDF" شناخته می شوند. توانایی این فناوری در حفظ طرح بندی بدون در نظر گرفتن نرم افزار یا پلت فرم وقتی در سال ۱۹۹۳ رونمایی گردید، بسیار چشم گیر بود و در همه چیز، از کارهای انتشاراتی گرفته تا کارهای روزمره مانند فرم های رایج بسیار مورد استفاده و مهم شد و همچنان هم هست.
"گسچه" همین طور از ایجاد موزه فناوری نوآوری که الان "تک اینتراکتیو"(Tech Interactive) نام دارد، حمایت کرد و به همراه "وارناک"، مدال افتخار ملی فناوری و نوآوری را از رئیس جمهور "اوباما" در سال ۲۰۰۹ دریافت کرد.
شرکت "ادوبی" هنوز هم تأثیر عمده ای در دنیای فناوری دارد و تعدادی از مهم ترین محصولات خود نظیر "فوتوشاپ"(Photoshop) را در صورتیکه "گسچه" نقش اصلی آنها را بر عهده داشته است، تولید و پشتیبانی می کند. بدین سبب میراث "گسچه" می تواند تا سال ها بعد از مرگش دوام داشته باشد.




منبع:

1400/01/30
14:22:16
0.0 / 5
1109
تگهای خبر: اپل , صنعت , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی