تكمیل آزادراه مراغه- هشترود یك هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد

تكمیل آزادراه مراغه- هشترود یك هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد به گزارش نیو وبلاگ ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن اشاره به وضعیت آزادراه مراغه - هشترود اظهار داشت: این طرح برپایه برآوردهای کارشناسی به یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


خیرالله خادمی عصر پنجشنبه در بازدید از آزادراه مراغه – هشترود اضافه کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل این آزادراه به طول ۱۱۰ کیلومتر هزینه خواهد شد که با بهره برداری از آن، تردد در راه شهرهای آذربایجان شرقی و غربی را به مرکز کشور تسهیل خواهد نمود.
وی افزود: اجرای این طرح همینطور باعث ایجاد کوتاه ترین مسیر دسترسی به مرزهای غربی و عراق از راه مرز زمینی تمرچین خواهد بود.
خادمی اعلام نمود: در این راستا، سهم دولت در اجرای این طرح برای تکمیل این طرح حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ خواهد بود که این بودجه درحال پیگیری و تخصیص بوده که حدود ۴۰ میلیارد تومان آن از راه سازمان برنامه و بودجه تأمین شده و قول مساعد برای تأمین حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه آزادراه مراغه – هشترود در چارچوب طرح های اولویت دار در بودجه سال جاری قرار دارد، اظهار داشت: با تأمین اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم برای بهره برداری از ۳۲ کیلومتر از قطعات دوم و سوم این طرح تا آخر فصل کاری سال جاری شروع می شود.
خادمی ابراز امیدواری کرد سهامداران این طرح شامل بانک سپه و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) هم همگام با دولت برای تأمین سهم خود در اجرای این طرح اقدام نمایند.



نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: بهره برداری از این آزادراه زمینه ساز تسهیل تردد حدود سه میلیون نفر ساکنان منطقه جنوب آذربایجان شرقی و غربی خواهد شد.
علی علیزاده اضافه کرد: با بهره بردرای از این طرح بزرگ ملی، علاوه بر کاهش تلفات انسانی در این راه پرتردد، وضعیت تنها راه ارتباطی استانهای کردستان و آذربایجان غربی به مرکز کشور بهبود خواهد یافت.
وی افزود: الان این طرح از پیشرفت کلی حدود ۳۲ درصدی برخوردار بوده و قطعات دوم و سوم آن با عنایت به پیشرفت مناسب قابلیت بهره برداری دارند.
علیزاده اعلام نمود: به همت قرارگاه خاتم االانبیا (ص) ۷۶ درصد از عملیات اجرایی این قطعات انجام شده و امید است با بهره برداری از آنها در سالجاری، شاهد کاهش مشکلات جاده ای در این راه پرپیچ و خم و خطرناک باشیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه هم اظهار داشت: در سه سال قبل حدود ۱۱۲ نفر بر اثر حوادث جاده ای در راه مراغه –هشترود جان باخته اند.
سیدعلی موسوی اضافه کرد: از این تعداد جان باخته ۷۴ نفر از این افراد(۷۰ درصد از جان باختگان در این مسیر) در ۴۰ کیلومتر اول این جاده جان باخته اند که نشان دهنده خطرناک بودن این قسمت از جاده فعلی است.
وی افزود: با عنایت به این که قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود آماده بهره برداری بوده و این ۴۰ کیلومتر در این قطعات واقع شده اند؛ تکمیل و افتتاح این قطعات زمینه ساز کاهش تلفات انسانی در این جاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود مطالبه مردمی منطقه است، افزود: خواسته ساکنان شهرستان مراغه افتتاح و زیر ترافیک رفتن قطعات دوم و سوم این طرح امسال برای کاستن از حوادث تلخ در منطقه پرخطر این جاده است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر ۹ کیلومتر کاسته می شود و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور به حساب می آید.



منبع:

1400/03/20
21:19:56
0.0 / 5
963
تگهای خبر: سازمان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی