نقش بسزای فناوری چاپ 3 بعدی در المپیك توكیو

نقش بسزای فناوری چاپ 3 بعدی در المپیك توكیو نیو وبلاگ: تجهیزات چاپ سه بعدی شده برای کمک به ورزشکاران و برگزار کنندگان در المپیک توکیو نقش به سزایی دارند و از این فنآوری نوآورانه هم در مسابقات و هم در مراسم مختلف المپیک نظیر افتتاحیه استفاده می شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، فناوری "تولید افزودنی" که به طور معمول با عنوان "چاپ سه بعدی" شناخته می شود به سرعت از یک روش آزمایشگاهی تحقیقاتی به ابزاری خلاقانه برای مبتکران در سراسر جهان تبدیل گشته است و می بینیم که در المپیک درحال برگزاری توکیو ۲۰۲۰ نیز حضور ویژه ای دارد.
بعنوان مثال یک ورزشکار فرانسوی تجهیزات چاپ سه بعدی شده سفارشی خودرا به المپیک توکیو می برد. طراحی و چاپ این تجهیزات توسط شرکتی موسوم به "Athletics۳D" که یک شرکت چاپ سه بعدی فرانسوی با فعالیت در حوزه بهبود عملکرد ورزشی تخصصی است، انجام شده است.
این خانم ورزشکار فرانسوی به نام "سلین گوبرویل" دارنده مدال نقره المپیک در مسابقات تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی المپیک توکیو شرکت خواهدنمود و برای اطمینان از این که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد، با این شرکت همکاری کرده است تا در دست گرفتن و کنترل تپانچه ای که در مسابقات استفاده می نماید، پیشرفت کند.
طرح های مختلفی با چاپگری موسوم به "Zortrax M۳۰۰ Dual ۳D" چاپ سه بعدی شد. این چاپگر، دستگاهی به اندازه یک لپ تاپ است و قادر می باشد بدون هیچ نوع نیاز به نظارت، به چاپ باکیفیت بالا بپردازد.
بعد از چاپ ها و تکرارهای متعدد، "گوبرویل" نهایتاً به یک طراحی رضایت داد و با آن به مسابقات تیراندازی قهرمانی اروپا که اخیراً در کرواسی برگزار شد، رفت. این مسابقات آخرین فرصت وی برای آزمایش کارایی این طرح پیش از شروع المپیک توکیو بود که طی آن به مرحله حذفی نهایی راه پیدا کرد و در آنجا موفق به کسب مدال برنز شد.
در صورتیکه "گوبرویل" از وزن و شکل گرفتن تپانچه خود راضی بود، اما سطح انتهایی آن کاملا راضی نبود. بطور معمول تیراندازان یک سطح خشن و زبر را ترجیح می دهند، برای اینکه چسبندگی محکم تری به دست آنها می دهد. با این وجود وی می خواست تپانچه اش سطح انتهایی نرم تری داشته باشد و تیم "Athletics ۳D" بلافاصله روی آن کار کرد.
تجهیزات چاپ سه بعدی شده به طور معمول دارای خطوط قابل مشاهده هستند که چاپگر در آنها افزودن لایه را اختتام می دهد و چاپ لایه دیگر را شروع می کند. بدین سبب سیستم پردازش این چاپگر از یک فناوری اختصاصی هوشمند بخار(SVS) استفاده می نماید که با بهره گیری از بخارات استون، سطوح چاپ شده سه بعدی را صاف و صیقلی می کند.
این شرکت در نهایت دو قبضه تپانچه یکسان را که "گوبرویل" با خود به دهکده المپیک توکیو می برد، پردازش کرد. وی می خواهد از یکی استفاده نماید و دیگری را بعنوان پشتیبان در موارد اضطراری نگه دارد.
استفاده از مواد و تجهیزات چاپ سه بعدی شده در بازی های المپیک امسال بسیار چشم گیر است، بطوریکه تمام ۹۸ تریبون مورد استفاده در مراسم المپیک از بیش از ۲۴ تن زباله پلاستیکی خانگی چاپ سه بعدی شده است.




منبع:

1400/05/03
23:08:09
0.0 / 5
525
تگهای خبر: بازی , تحقیقات , جهان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی