طغیان رودخانه اوغان جاده گنبدكاووس به كلاله را بست

طغیان رودخانه اوغان جاده گنبدكاووس به كلاله را بست بخشدار مرکزی گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان اظهار داشت که بارش شدید، رگباری و نقطه ای باران دراین شهرستان و مناطق بالادست، سبب طغیان رودخانه ˮاوغانˮ و به زیر آب رفتن پل ارتباطی حوالی روستای بایلر و بسته شدن جاده ارتباطی گنبد به کلاله شد.


رضا باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش رگباری و نقطه ای باران که از عصر چهارشنبه در مناطق شرقی گلستان همچون گنبدکاووس شروع شده است، آورده آب رودخانه اوغان را افزایش داد و پل بایلر بر روی این رودخانه را که به علت پایین بودن ارتفاع و در سراشیبی قرار دارد، به زیر آب برده است.
وی اضافه کرد: به علت عبور آب از از روی جاده و ناایمن بودن محل و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، از ساعت ۲ صبح امروز عبور از این جاده ممنوع گردید.
باقری بابیان این که نیروهای راهداری در محل حضور دارند که با فروکش کردن آب نسبت به بازگشایی جاده گنبد به کلاله اقدام نمایند، افزود: تا بازگشایی جاده اهالی روستاهای واقع در راه این جاده و رهگذران می توانند از مسیرهای جایگزین همانند راه اصلی گنبد - مینودشت - کلاله استفاده کنند.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس همینطور اظهار داشت که یک دستگاه بیل مکانیکی متعلق به پیمانکار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان به جهت فعالیتهای عمرانی در محل متوقف بوده هم به زیر آب رفته است.
وی همینطور ضمن اشاره به بارش شدید و ۴۶ میلی متری باران عصر روز گذشته در روستای چیرقویمه گنبدکاووس و خسارات آن اضافه کرد: مطابق اعلام دهیار و اعضای شورای این روستا، بارش ها سبب آبگرفتگی جزیی چند واحد مسکونی و یک واحد مرغداری در این روستا شد که جمعیت هلال احمر این شهرستان ۲ چادر امدادی برای اسکان اضطرای خانوارهای خسارت دیده برپا کرده است.
همچنین فرماندار گالیگش در شرق گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از ساعت یک صبح امروز و با شدت گرفتن بارش های رگباری و نقطه ای، دهنه نیل کوه گرفتار آبگرفتگی و مسیر جاده روستای فارسیان بسته شد.
احمد تجری مفرد اضافه کرد: با تلاش نیروهای راهداری برای تخلیه آب و پاکسازی محل از گل و لای، تا ساعت سه صبح تردد در این جاده امکان پذیر شد.
وی افزود: جاده بین المللی گالیکش به سمت جنگل گلستان در محدوده شهر صادق آباد هم بر اثر بارش شدید باران شب گذشته مسدود شد که با تلاش چند ساعته نیروهای راهداری ساعت چهار بامداد امروز این مسیر پاکسازی و برای تردد خودرو ها ایمن شده است.
تجری افزود: بر مبنای آخرین پیگیری ها، معابر و خیابان های شهر صادق آباد و روستاهای فارسیان و پنو گالیکش هم گرفتار آبگرفتگی شدند که خسارت وارده درحال برآورد است.
مطابق اعلام هواشناسی گلستان، بارش های ملایم که از بامداد روز گذشته در استان شروع شده و سبب آبگرفتگی برخی معابر شهرهای این استان شمالی شد، بر مبنای نقشه های پیش یابی به صورت رگباری همراه با رعد و برق تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
شهرستان های گنبدکاووس و گالیکش در مجموع ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.



منبع:

1400/05/07
12:15:25
0.0 / 5
530
تگهای خبر: هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی