رئیس مركز اورژانس تهران:

روزانه حدود ۴۰ هزار واکسن کرونا به شهروندان تهرانی تزریق می شود

روزانه حدود ۴۰ هزار واکسن کرونا به شهروندان تهرانی تزریق می شود به گزارش نیو وبلاگ رییس مرکز اورژانس تهران با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون کرونا در تهران با مشارکت سازمان اورژانس اظهار داشت: روزانه 30 تا 40 هزار واکسن کرونا به شهروندان تهرانی تزریق می شود.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پیمان صابریان در یک برنامه تلویزیونی درباره اقدامات اورژانس تهران در روزهای کرونا و مشارکت این سازمان در تسریع روند واکسیناسیون اضافه کرد: از همان ابتدای شروع این بیماری، انتقال افراد مبتلا به بیمارستان و همین طور ارائه خدمات اولیه مثل مایع درمانی و اکسیژن تراپی، توسط اورژانس به افرادی که در قرنطینه خانگی بودند، انجام می شد. از شروع شیوع ویروس کرونا تا کنون، اورژانس تهران، چهار شهید مدافع سلامت را داشته است. برخی از این افراد، اواخر خدمت خودرا می گذراندند؛ ولی پا پس نکشیدند و تا آخرین لحظه برای ارائه خدمت به مردم ایستادند.
وی با اشاره به مشارکت اورژانس تهران در تزریق واکسیناسیون عمومی کرونا اظهار داشت: حدودا از ۱۰ روز پیش، طبق دستور دکتر نمکی و دکتر کولی وند، قرار بر این شد که اورژانس تهران در روند واکسیناسیون کمک نماید و به آن سرعت ببخشد. حدود ۱۷ مرکز واکسیناسیون را در تهران فعال کردیم. 6 پایگاه خودرویی داریم که افراد می توانند با ماشین شخصی برای دریافت واکسن تشریف ببرند.
به گفته صابریان، ۱۱ مرکز نیز بصورت فردی به مردم در حوزه واکسیناسیون ارائه خدمت می کند علاوه برآن پنج اتوبوس آمبولانس، دو موبایل کلینیک و چهار آمبولانس را فعال کردیم تا اگر در مرکزی تراکم جمعیت بوجود آمد، همکاران عملیات ویژه به سرعت وارد عملیات شوند تا از تراکم مراجعین و مدت انتظار بکاهند. خدا را شکر، تا کنون همه اقدامات به خوبی انجام شده و سرعت واکسیناسیون بالا رفته است.
صابریان با اشاره به حجم بالای ماموریت های اورژانس تهران گفت: از شروع پروسه شروع واکسیناسیون، اورژانس تهران آمادگی خودرا در حوزه تزریق واکسن کرونا و ارائه خدمات اعلام نمود. اورژانس، سازمانی چابک و چالاک است و روزانه با تعداد زیادی ماموریت روبه رو است. باتوجه به ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در تهران، روزانه حدودا پنج هزار ماموریت صورت می گیرد. بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار تماس را پاسخگو هستیم. حداقل ۴۰ درصد این تماس ها، مشاوره کرونا است.
وی با اعلان اینکه شرایط تحریمی موجب ایجاد مشکل در ورود واکسن واکسن به کشور و کند شدن روند واکسیناسیون شده بود، اظهار داشت: شرایط تحریمی ایران سبب شده بود که ورود واکسن کرونا به کشور، سخت باشد. حالا تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده و درحال توزیع است. به نظرم هر تعداد واکسن که وارد کشور شود را می توانیم به سرعت تزریق نماییم. بجای این که واکسیناسیون دو میلیون واکسن طی یک هفته صورت گیرد، می توان در چهار روز انجام داد. تسریع در روند واکسیناسیون، موجب افزایش روحیه در افراد می شود و آن فرد از نظر روانی و اجتماعی می تواند خدمات بهتری را به جامعه خود عرضه نماید.
صابریان با اعلان اینکه روند ورود واکسن و تزریق آن بسیار عالی است، اظهار داشت: روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تزریق را در تهران انجام می دهیم. در صورت وجود واکسن با ۲۴ ساعته کردن مراکز خود، قادر به افزایش تعداد تزریق بصورت شبانه روزی هم هستیم.
صابریان اظهار داشت: جامعه واکسینه شده از لحاظ اجتماعی و اقتصادی آرام تر هستند و کم تر گرفتار پیک های مختلف می شوند. تعداد زیادی از بیماران ما، افرادی هستند که در قرنطینه خانگی به سر می برند یا عوارض ناشی از کرونا را دارند. حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ماموریت ها برای این افراد است که بار زیادی را برای اورژانس کشور به وجود می آورد. اساسا تسریع روند واکسیناسیون عمومی در جامعه، عوارض ناشی از کرونا را کم تر کرده و بار کاری ما را نیز می کاهد.
رئیس مرکز اورژانس تهران تصریح کرد: بعد از ورود کووید ۱۹ به کشور، همکاران ما بار مضاعفی را به دوش کشیدند چون در فوریت های پزشکی، مکلفیم که در کوتاه ترین زمان، خدمات اولیه را به مددجو ارائه دهیم. بعد از ورود کووید در اسفند ۱۳۹۸، استرس های مقابله با این بیماری بسیار زیاد بود و همکاران بنده بدون شناخت و اطلاعات دقیق به این بیماری، پای کار آمدند و به مردم خدمات دادند.




منبع:

1400/05/10
15:58:08
0.0 / 5
614
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , پزشكی , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی