محقق ایرانی تاكید كرد:

اختتام موفقیت آمیز مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس

اختتام موفقیت آمیز مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس، نتایج به دست آمده از مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی را بسیار امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: امیدواریم این نتایج در فاز سوم هم تکرار شود.


دکتر سعید کلانتری متخصص بیماریهای عفونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: محققان ایرانی با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا محصولی ایمن، بی خطر، موثر و با کمترین عارضه را در اختیار هموطنان قرار دهند.
وی اصرار کرد که ما باید نتایج صحیح، متقن و علمی را به دست آوریم تا بطور دقیق مشخص شود، این واکسن ایرانی موثر، کارا و همین طور عوارض ناچیزی دارد و سپس آنرا به جامعه عرضه نماییم.
این محقق اضافه کرد: تا حالا نتایج به دست آمده از واکسن رازی بسیار عالی بوده و امیدواریم فاز سوم را به همین خوبی انجام دهیم تا بتوانیم قولی که بابت تولید پنج میلیون دز این واکسن را به هموطنان دادیم، محقق نماییم.
کلانتری به ظرفیت اسمی این واکسن اشاره نمود و اظهار داشت: تولید حدود پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس در حال انجام می باشد که این میزان تولید تا اختتام شهریور یا اوایل مهر ماه محقق می شود.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا، واکسن رازی کووپارس اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت ترین پروتکلهای داخلی در حال ساخت است. مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این واکسن از روش پروتئینی نوترکیب برای تولید آن بهره برده است.
این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا اوایل فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به انتها رساند، فروردین ماه دزسنجی و فرمولاسیون انجام و آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان آغار شد. در خرداد ماه تزریق به میمون و ارزیابی ایمنی زایی و بی خطری در این حیوان انجام شد و اواخر مرداد ماه ۹۹ پرونده به سازمان غذا و دارو ارسال شد.
کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس با تزریق به ۲ داوطلب مرد با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و تعدادی از مسئولان و پژوهشگران دهم اسفند ماه ۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران شروع شد. مرحله دوم کارآزمایی بالینی این واکسن هم هم اکنون به پایان رسیده است و بر طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر است مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در آخر مردادماه شروع شود.
فاز دوم کارآزمایی بالینی حدودا به پایان رسیده است
محقق اصلی واکسن رازی کوو پارس در ادامه این گفت و گو تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی این واکسن را ۵۰۰ نفر داوطلب اعلام نمود و گفت: فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس حدودا به انتها رسیده است.
کلانتری، روند کارآزمایی بالینی این واکسن را هم مطلوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: مرحله دوم به خوبی در حال انجام می باشد و نتایج بررسی کارآزمایی بالینی این مرحله آماده ارسال به سازمان غذا و دارو است.
وی با اعلان اینکه به زودی وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می شویم، اظهار داشت: تلاش ما این است که تا اختتام شهریور یا حداکثر اوایل مهر ماه بتوانیم مجوز مصرف همگانی را گرفتن نماییم.
این محقق افزود: برای گرفتن مجوز اضطراری باید فاز سوم را شروع نماییم و پس از آن ارائه آنالیز و بررسی بینابینی این مرحله است که بعد از آن مراحل به احتمال زیاد می توانیم مجوز اضطراری را گرفتن و محصول خودرا روانه بازار داخلی نماییم.


1400/05/14
11:15:11
0.0 / 5
2757
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی