چراغ سبز تهران و بانکوک در زمینه تولید موتور برقی

چراغ سبز تهران و بانکوک در زمینه تولید موتور برقی به گزارش نیو وبلاگ تهران_ ایرنا_ شهردار تهران و سفیر تایلند در ایران در جلسه ای با یکدیگر در زمینه مسائل و موضوعات شهری همچون طرح تولید موتور برقی گفت و گو و تبادل نظر کردند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، شهردار تهران سه شنبه شب در دیدار با وراووت پونگ پراپاپانت، سفیر کشور تایلند در ایران اظهار داشت: در کلان حرکتی که انقلاب اسلامی در ۴۲ سال پیش آغاز کرد، توجه به همه کشورها و ملت های دوست بعنوان اصلی ویژه و مهم قلمداد شد.
علیرضا زاکانی اضافه کرد: از جهت این که تایلند کشوری موفق در شرق آسیا است برای ما موضوعیت دارد تا بتوانیم تعاملات خویش را با این کشور بالا ببریم و پیوستگی ویژه و بیشتری با بانکوک داشته باشیم تا شرایطی فراهم گردد که از تجارب و ظرفیت های هر ۲ ملت منتفع شویم.
شهردار تهران بیان نمود: فردا روز هوای پاک است و پایتخت ایران هم با عنایت به اقتضائات و شرایطش احتیاج به برقی سازی وسایل نقلیه همچون موتور سیکلت ها دارد و می توانیم در این حوزه اشتراک کاری داشته باشیم.
زاکانی بیان نمود: زمینه های دیگر همکاری هم وجود دارد که با پیوستگی بین تهران و بانکوک و عقد خواهرخواندگی میتوان از این ظرفیت ها و پیوستگی ها هم بهره برد.
وی ضمن اشاره به این مورد که بیشتر از سه میلیون دستگاه موتور سیکلت در تهران درحال تردد است، اضافه کرد: در شهر تهران با آلودگی هوا مواجه هستیم و برای ما مهم می باشد تا وسایل نقلیه را به سمت برقی شدن ببریم و جایگاه های مختلف برای باطری و دیگر خدمات پیشبینی و مشخص نماییم.
زاکانی ضمن اشاره به پیشنهاد سفیر تایلند برای راه اندازی باغ دوستی در تهران افزود: تلاش می نماییم زمینه تعامل فرهنگی و حرکت در راه درست را با ملت ها داشته باشیم و ما هم خواهان راه اندازی باغی در بانکوک با همین عنوان (باغ دوستی) برای ۲ ملت هستیم تا زمینه دوستی را فراهم نماییم.
در ادامه این دیدار پونگ پراپاپانت سفیر تایلند در تهران ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شهردار تهران و تبریک انتصاب زاکانی به این سمت، اظهار داشت: با عنایت به قرارگیری سفارت تایلند در تهران برای ما اهمیت دارد که شهردار پایتخت را جهت همکاریهای بیشتر بشناسیم.
سفیر کشور تایلند در تهران اضافه کرد: از ابراز لطف شهردار تهران نسبت به کشور و مردم تایلند تشکر می کنم و اظهار نظر شما درباره روز هوای پاک مرا یاد دیداری در گذشته انداخت که پیرامون بعضی از مسائل صحبت اما به علت تغییر شهردار بانکوک این همکاری با تاخیر مواجه گردید.
وی افزود: حالا میتوان زمینه همکاری را گسترده تر کرد تا طرح موتورهای برقی در تهران با موفقیت کامل همراه باشد.
پونگ پراپاپانت با تاکید مجدد بر این که نمی خواهیم مقوله موتور برقی محدود به باطری و موتور باشد و در این حوزه پیشنهاد می نماییم سرویس کامل ارائه شود، بیان نمود: هیاتی اواخر اسفند سال جاری یا فروردین سال آتی می تواند با حضور در تهران به شکل مفصل و با جزئیات کامل موضوعات در این حوزه (موتور برقی) را دنبال کند.
سفیر تایلند در تهران افزود: شرکت تحت نظر ما هم مجموعه خوب و مشتاق برای همکاری در این حوزه است.
وی اظهار داشت: نیازمند کمک شهرداری تهران هستیم تا نتیجه مطلوب در حوزه برقی کردن موتور سیکلت ها در تهران حاصل شود.
پونگ پراپاپانت ضمن اشاره به شصت و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و تایلند اضافه کرد: به مناسبت این رویداد میتوان باغی با عنوان باغ دوستی در تهران راه اندازی کرد.
سفیر تایلند در ایران ضمن اشاره به زندگی ۲۰۰ نفر از تابعان تایلند در تهران اظهار داشت: این افراد با شادمانی و در شرایط بسیار خوبی در تهران زندگی می کنند و می دانم اگر مشکلی هم ایجاد شود حمایت های خیلی از جانب شما پشتوانه ساکنان تایلندی در تهران است.
پونگ پراپاپانت تصریح کرد: در سفارت تایلند آرزوی ما این است که کار شما با قدرت و موفقیت همراه باشد و هر کمکی هم از جانب ما در سفارت نیاز باشد، دریغ نخواهیم کرد.


منبع:

1400/10/29
09:22:48
0.0 / 5
529
تگهای خبر: آلودگی هوا , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی