از حادثه تلخ حرم مطهر رضوی تا خفگی کودکان بازیگوش در آب

از حادثه تلخ حرم مطهر رضوی تا خفگی کودکان بازیگوش در آب نیو وبلاگ: تعطیلات نوروز امسال به انتها رسید برمبنای آمار، سفرها در حالی افزایش ۶۷درصدی داشت که با کاهش جانباختگان جاده ای مواجه بودیم؛ اما همه اخبار این طرف سال خوب نبود؛ یک خبر متاثر کننده سه شنبه ۱۶ فروردین آمد؛ فردی با چاقو به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله کرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، با گسترش واکسیناسیون عمومی کرونا سال جاری با سونامی سفر مواجه بودیم؛ خیلی از مردم سال جاری سفر رفتند؛ بر مبنای آمار انتشار یافته ظرفیت مکان های اقامتی شهرهای توریست پذیر استانهای شمالی و مشهد و استانهای جنوبی کاملا تکمیل بود و حتی در این میان برخی که برنامه ریزی درستی نداشتند و بدون محلی برای اقامت ماندند. خیلی از کارشناسان سلامت معتقدند حالا که تعطیلات نوروز به پایان رسیده و مدارس و دانشگاه ها باز شد امکان دارد کرونا باردیگر اوج بگیرد.
حالا باید منتظر شد و دید آیا باردیگر کرونا در ایران به نقطه اوج می رسد.
یکی دیگر از حوادث هولناک نوروز سال جاری غرق شدگی گردشگران در آب های ساحلی و رودخانه ای کشور بوده است؛ آمار عملیات های نجات از آب سازمان امداد نجات هلال احمر هم در این بخش افزایشی بود.





آنچه پس از حادثه تلخ در حرم مطهر رضوی رخ داد
با گذشت دو روز از حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی، بازار گمانه زنی ها درباره انگیزه عاملان و سناریوی پشت پرده آمران این حادثه داغ شده است، که ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی مذهبی بعنوان هدف اصلی این اقدام، نقل محافل رسمی شده است.
حدود ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۶ فروردین فردی که لباس یک کشور همسایه را بر تن داشت با چاقو به سه روحانی عضو گروههای جهادی فعال در نواحی محروم حاشیه شهر مشهد، در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله کرد که متاسفانه یکی از این روحانیان، که برادر ۲ شهید هم بود، بر اثر شدت جراحات وارده به برادران شهیدش پیوست و ۲ نفر دیگر که به شدت مجروح شده بودند در بیمارستان بستری شدند که خوشبختانه شرایط رو به بهبودی دارند.
فیلم این ماجرا حوالی ساعت ۱۵: ۲۰ دقیقه روز سه شنبه در رسانه های مجازی منتشر گردید و به سرعت نشر یافت و کم کم نهادهای رسمی یکی بعد از دیگری آغاز به اظهار نظر درباره این حادثه کردند.
پس از اتمام نشست شورای تأمین استان خراسان رضوی، حدود ساعت ۲۰ سه شنبه، محسن داوری فرماندار مشهد در گفت و گو با ایرنا اولین اظهار نظر رسمی درباره انگیزه وقوع جنایت را طرح کرد و اظهار داشت: فردی تحت تأثیر تفکرات تکفیری و سرسپردگی استکبار جهانی، حمله سه شنبه در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است.
استاندار خراسان رضوی هم در اظهار نظر رسمی دیگری بدون ذکر مذهب و ملیت ضارب، اظهار داشت: حادثه حرم رضوی و حمله به سه روحانی در صحن حرم منور، اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تشکیل جلسه ویژه بررسی مسائل در ارتباط با حادثه حرم مطهر رضوی اخطار داد: افراد و جریان ها از گمانه زنی در مورد حادثه حرم مطهر رضوی اجتناب کنند.
محمدحسین درودی اضافه کرد: حالا ضارب به افترا محاربه، قتل عمدی و ایراد جرح عمدی با چاقو با قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران امنیتی قرار داشته و تحقیقات همه جانبه ای درباره کشف ابعاد مختلف مبحث و افراد مرتبط و دست های پشت پرده این اقدام در حال انجام می باشد.

جزییات دستگیری مرد مهاجم به خودروی یک زن در تهران
بدنبال انتشار ویدیویی از هجوم یک مرد به خودروی زنی جوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فرد مهاجم اطلاع داد.
روز سه شنبه ویدیویی از هجوم یک مرد به خودروی زنی جوان در فضای مجازی انتشار یافت، در این ویدیو مرد جوان با الفاظی نامناسب زن جوان را مورد خطاب قرار داده و ضرباتی را با دست به خودروی او وارد کرده بود همینطور در توضیح این ویدیو هم ادعا شد که زن جوان مادر یک کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بوده و چون قصد داشته از جای پارک ویژه معلولان استفاده نماید، مورد حمله این مرد قرار گرفته است.
در همین راستا، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری این مرد اطلاع داد و اظهار داشت: پیرو انتشار گسترده این ویدیو در فضای مجازی که باعث ناراحتی مردم شده بود، پلیس فتا رسیدگی به این مورد را در دستور کار خود قرار داد و ماموران این پلیس موفق به شناسایی و اخصار فرد مهاجم شدند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این مرد حالا در اختیار پلیس است، عنوان کرد: تحقیقات از این فرد در حال انجام می باشد اما باید تمام جوانب مبحث سنجیده و ابعاد ناپیدای آن مشخص شود از همین رو تحقیقات در حال انجام می باشد.



کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای
سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ضمن اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تعداد جانباختگان را در روزهای نوروز سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، اعلام نمود که در تصادفات درون شهری ۵۰ درصد و برون شهری هم ۱۵ درصد کاهش داشتیم.
وی اضافه کرد: با عنایت به حجم ترددهایی که داشتیم برآورد این بود که ۱۴۱۶ نفر میزان جانباختگان باشد که خوشبختانه ۴۷ درصد از پیشبینی راهور کمتر بود.
معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: در روزهای نوروز ۳۵ هزار وسیله نقلیه را توقیف ساعتی کردیم. علت عمده تصادفات عدم توجه به جلو در حین رانندگی، سرعت ها و سبقت های غیرمجاز و واژگونی خودرو ها به علت خواب آلودگی ها بود.
خدمت رسانی اورژانس به ۳۸ هزار مصدوم در نوروز
جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ نیروهای اورژانس کشور به ۳۸ هزار بیمار مصدوم خدمات رسانی کرده و این افراد به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
میعادفر اضافه کرد: در این زمان ۷۹ هزار بیمار توسط نیروهای این سازمان به مراکز درمانی برای درمان تکمیلی منتقل شدند.
رییس سازمان اورژانس کشور از رشد ۱۹ درصدی مأموریت های این سازمان در نوروز ۱۴۰۱ اطلاع داد و عنوان کرد: نیروهای سازمان اورژانس کشور در ۲۰ روز گذشته تلاشهای زیادی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی داشتند و خوشبختانه در این حوزه خدمات خوبی به مردم بخصوص مسافران نوروزی عرضه شد.




امدادرسانی حوادث ترافیکی در صدر مأموریت های نوروزی هلال احمر
مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: امدادگران این جمعیت در طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال قبل تا هشتم فروردین ماه جاری در مجموع یک هزار و ۸۹۳ مأموریت امدادی را پوشش دادند که در صدر آن حوادث ترافیکی با هزار و ۹۰ مورد قرار دارد.
وی در تشریح خدمات این جمعیت در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی اظهار داشت: با شروع طرح از روز ۲۵ اسفندماه سال قبل تا هشتم فروردین، امدادگران هلال احمر در مجموع یک هزار و ۸۹۳ مأموریت امدادی را پوشش دادند که در صدر این حوادث به ترتیب، حوادث ترافیکی بایک هزار و ۹۰ مورد، حوادث جوی با ۱۴۷ مورد و حوادث کوهستان با ۹۷ مورد و حوادث ساحلی ۲۷ مورد بوده است.
ولی پور اظهار داشت: امدادگران هلال احمر در ۱۳ روز گذشته و در حوادث مختلف در سرتاسر کشور، به ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۷۰ نفر به مناطق امن و ۹۶۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.




دارو فروش مجازی پایتخت در دام پلیس
سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیر مجاز در فضای مجازی اطلاع داد و اظهار داشت: از متهم دستگیر شده بیشتر از ۲۵۰ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد.
معظمی گودرزی در اینباره اضافه کرد: در جهت مبارزه با فروشندگان غیر مجاز دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک صفحه اینستاگرامی با بیشتر از ۶۰ هزار دنبال کننده که مبادرت به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می نمود مشاهده شد.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خویش را آغاز کردند و با استفاده از روش های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.
جسد کودک غرق شده در دریای مازندران بعد از یک هفته پیدا شد
جسد کودک هفت ساله ورامینی که هفته پیش در دریای بابلسر غرق شده بود، شامگاه دوشنبه از آب بیرون کشیده شد.
دوشنبه هفته گذشته هشتم فروردین ماه کودک هفت ساله ورامینی به همراه بردارش در ساحل سنگچین بابلسر غرق شدند که کودک ۹ ساله توسط قایقرانان از مرگ نجات یافت ولی کودک هفت ساله در آب مفقود شد و جست وجوها برای پیدا کردن آن ادامه داشت.




کشف پیکر دو کودک غرق شده در روستای آزادلوی شهرستان گرمی
عزت الله ضربی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از کشف پیکر دومین کودک غرق شده در روستای آزادلوی شهرستان گرمی اطلاع داد.
عزت الله ضربی با بیان این خبر اظهار داشت: ساعت ۱۳: ۲۵ روز پنجشنبه ۱۱ فروردین طی تماس تلفنی با ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات در خصوص غرق شدگی ۲ کودک ۵ و ۱۰ ساله در رودخانه بالهارود منطقه ایران چای روستای آزادلو، ۱۵ تیم عملیاتی (۹ تیم سیلاب، ۴ تیم ارزیاب و ۲ تیم آنست) متشکل از ۴۵ نفر نجاتگر با ۸ دستگاه خودروی امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان گرمی، بیله سوار و مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: بعد از گذشت پنج روز، ساعت ۱۳: ۳۰ روز دوشنبه پیکر دومین کودک (۵ ساله) توسط عوامل جمعیت هلال احمر حاضر در منطقه پیدا و تحویل عوامل انتظامی شد.
پیکر کودک ۱۰ ساله هم روز قبل کشف و تحویل عوامل ذیربط داده شده بود.


تاکید بر تقویت خدمات امداد ونجات هلال احمر
پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت و تقویت فعالیتهای هلال احمر بویژه در زمینه خدمات امداد ونجات تاکید نمودند.
وی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اقدامات انجام شده از جانب هلال احمر بخصوص در حوزه امداد و نجات و رسیدگی به حوادث طبیعی و غیرطبیعی در روزهای نوروز را شرح داد.
رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از مشارکت امدادگران، اعضای جوان و داوطلبان در خدمت با انگیزه و بی منت به هموطنان، مشکلات موجود در حوزه استخدام و معیشت نیروهای امدادی را شرح داد و خواهان حمایت مجلس از هلال احمر و کمک به رفع این مشکلات شد.
داروخانه تخصصی بیماران شیمی درمانی راه اندازی شد
علی رضا عسکری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از طریق اندازی داروخانه تخصصی هلال احمر برای رفع نیازهای دارویی بیماران شیمی درمانی اطلاع داد.
وی در بازدید از داروخانه تخصصی هلال احمر که به منظور رفع نیازهای دارویی بیماران شیمی درمانی شروع به کار کرد، اضافه کرد: این داروخانه به منظور سرعت بخشیدن به رفع نیازها دارویی بیماران شیمی درمانی بوجود آمده است تا این بیماران کمتر در صف های انتظار برای دریافت دارو منتظر شوند.
عسکری با اشاره به اینکه این داروخانه در بخشی از داروخانه تک نسخه هلال احمر راه اندازی گردید، اظهارداشت: از امروز بیماران شیمی درمانی بدون صف داروهای تک نسخه ای را با سرعت بیشتر می توانند تأمین کنند.
مسافرت ۶۲ درصد از پایتخت نشینان در نوروز
سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا از مسافرت ۶۲ درصد از پایتخت نشینان در نوروز ۱۴۰۱ اطلاع داد و اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه تا روز گذشته (چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱) هم ۶۲ میلیون تردد در کشور به صورت رفت و برگشت ثبت شده است.
هادیانفر اضافه کرد: بیشترین تردد روز جمعه پنجم فروردین ماه اتفاق افتاده و روز گذشته (چهارشنبه ۱۰ فروردین) هم حدودا بار برگشت در بیشتر استانهای کشور شروع شده است.



کاهش آمار حوادث جاده ای نوروز به نسبت دو سال قبل
مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان کاهش ۱۶ درصدی عملیات امدادی جاده ای نسبت به سال ۹۸ اظهار داشت: کاهش سفرهای نوروزی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از علل این کاهش بوده است.
وی با بیان این خبر اضافه کرد: در حالیکه سال جاری با افزایش حدود ۵۰ درصدی عملیات های ترافیکی و جاده ای نسبت به سال قبل مواجه بودیم؛ اما آمارهای سال جاری نسبت به نوروز سال ۹۸ کاهش داشته است.
ولی پور دلیل این اتفاق را رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش سفر نسبت به سالهای قبل دانست و اظهار داشت: البته همانند سالهای گذشته سوانح جاده ای و ترافیکی بیشترین عملیات های سازمان امداد و نجات هلال احمر در نوروز بوده است.



منبع:

1401/01/18
12:34:43
0.0 / 5
418
تگهای خبر: اینستاگرام , بازی , پزشكی , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی