قطع ارتباط ناسا با فضاپیمای 32 میلیون دلاری

قطع ارتباط ناسا با فضاپیمای 32 میلیون دلاری نیو وبلاگ: ناسا در روز سه شنبه اعلام نمود که ارتباطش با فضاپیمای 32.7 میلیون دلاری ˮکپستونˮ که برای آزمایش مداری در ماه به فضا پرتاب شده بود، قطع شده است، اما مهندسان این آژانس فضایی امیدوارند بتوانند مشکل را حل کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، پس از یک ارتباط موفق و ارتباط جزئی دیگری در روز دوشنبه، این آژانس فضایی اعلام نمود که دیگر نمی تواند با فضاپیمای خود موسوم به "کپستون"(Capstone) ارتباط برقرار کند. سارا فریزر(Sarah Frazier)، سخنگوی ناسا در روز سه شنبه اظهار داشت که مهندسان در کوشش برای یافتن علت قطع این ارتباط هستند و خوشبینانه امیدوارند بتوان آنرا برطرف کرد.
فریزر گفت، این فضاپیما که در روز ۲۸ ژوئن(هفتم تیر) از پایگاهی در نیوزیلند به فضا پرتاب شد، نزدیک به یک هفته را در مدار زمین گذراند و سپس از موشک حامل جدا و با موفقیت در راه خود به سمت ماه حرکت کرد اما در این زمان ارتباط با آن قطع شد. مقرر است این تاسواره در روز ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان) به مدار ماه برسد.
این ماهواره مکعبی کوچک ۵۵ پوندی(۲۵ کیلوگرمی) که اندازه ای مشابه یک مایکروویو دارد، نخستین فضاپیمایی خواهد بود که به مداری خاص در ماه می رود تا آنرا برای ماموریت های بعدی مورد بررسی قرار دهد. ناسا می خواهد در آینده پایگاه دروازه ماه خودرا در این مدار مستقر کند. دروازه ماه به عنوان اقامتگاهی برای فضانوردان قبل از فرود بر سطح ماه عمل خواهدنمود.
این مدارِ پیچیده طی یک بازه زمانی هفت روزه برخی مواقع ماهواره را به ماه نزدیک و برخی مواقع از آن دور می کند. و مسیری بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به سایر مسیرها برای سفر به نزدیکترین همسایه زمین است.



1401/04/15
14:18:07
0.0 / 5
804
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی