استفاده از فناوری آبیاری چینی در جام جهانی قطر

استفاده از فناوری آبیاری چینی در جام جهانی قطر به گزارش نیو وبلاگ، قطری ها در جام جهانی ۲۰۲۲ فناوری های بسیاری را در جای جای کشور خود به کار بردند که برخی از این تکنولوژی ها توسط چینی ها توسعه یافته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، کشور عربی قطر، سال جاری میزبان بازی های جام های جام جهانی است و مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ هم روز یکشنبه در این کشور انجام شد. بعد از آغاز جام جهانی افراد شاهد به کار گیری فناوری های بسیاری در این کشور بودند که برخی از این تکنولوژی ها را چینی ها توسعه داده اند. فناوری آبیاری و نگهداری چمن از دانشگاه نینگ شیا چین همچون این فناوری ها است.
برخلاف روش های آبیاری(اسپری و قطره ای) فناوری آبیاری به کار رفته در زمین فوتبال جام جهانی سال جاری از نیروی باد و خورشید برای بالا بردن و انتقال آب به زیر زمین استفاده می نماید و از اینترنت اشیا برای تحقق کنترل هوشمند آبیاری استفاده می نماید.
فناوری دقیق تر که در دهه گذشته توسط دانشگاه نینگ شیا در منطقه خودمختار نینگ شیا هویی توسعه یافته است، ضایعات آبی را که همراه با آبیاری سنتی است، می کاهد.
در اوت ۲۰۲۰، این دانشگاه با دولت قطر در مورد این فناوری صحبت کرد و بعد از آن توافق نامه ای را به سبب همکاری امضا کردند.
بر طبق این توافق، محققان این دانشگاه در پروژه های در ارتباط با مواد غذایی، محافظت از محیط زیست و جنگل کاری و کشاورزی کم مصرف با قطر همکاری کردند.
در سالهای اخیر، دانشگاه نینگ شیا همکاری خویش را با کشورهای عربی در زمینه فناوری صرفه جویی در مصرف آب گسترش داده است. بعنوان مثال، این دانشگاه دو لابراتوار تحقیقاتی اختصاصی را برای توسعه فناوری های آبیاری و صرفه جویی در آب در عمان و مصر ایجاد کرد.



1401/09/01
21:44:14
0.0 / 5
330
تگهای خبر: اینترنت , اینترنت اشیا , بازی , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی