ایستگاه فضایی بین المللی چگونه از برخورد با زباله های فضایی فرار می كند؟

جا خالی دادن به سبک ایستگاه فضایی!

جا خالی دادن به سبک ایستگاه فضایی! نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: فضانوردان باید با حجم فزاینده ای از زباله های فضایی در مدار زمین دست وپنجه نرم کنند اما در صورت بروز چنین مشکلی در «ایستگاه فضایی بین المللی»، رویه هایی وجود دارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، زباله های فضایی هر چند وقت یک دفعه، بر سر راه «ایستگاه فضایی بین المللی»(ISS) قرار می گیرند. ایستگاه فضایی بین المللی از سال ۱۹۹۸ در مدار بوده و به خاطر وجود زباله های فضایی، ده ها بار مجبور به انجام دادن مانورهای فرار شده است. گزارش دسامبر ۲۰۲۲ ناسا نشان میدهد که ایستگاه فضایی بین المللی از سال ۱۹۹۹ تا حالا ۳۲ بار خودرا اصلاح کرده است تا از برخورد با ماهواره ها و زباله های فضایی قابل ردیابی پیشگیری کند.
حملاتی از طرف ریزشهاب سنگ ها یا زباله های فضایی ناشی از فضاپیماهای روسی «پراگرس»(Progress) و «سایوز»(Soyuz) ثبت شده اند اما با پرتاب ماهواره های بیشتر به فضا، مشکل زباله های فضایی با سرعت بیشتری درحال رشد است و خطر برخورد آنها با ایستگاه فضایی بین المللی یا با یکدیگر را بیشتر می کند. پراکندگی زباله های فضایی شناخته شده، ایستگاه فضایی بین المللی را به انجام دادن مانورهای اجتنابی مجبور کرده، فضانوردان را به پناه گرفتن ملزم کرده و حتی پیاده روی های فضایی را کنسل کرده است.
فضانورد ماموریت «اکسپدیشن ۴۰» از پشت پنجره گنبدی ایستگاه فضایی بین المللی به بقایای بک شهاب سنگ اشاره می کند

1402/01/14
09:36:31
0.0 / 5
315
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی