۴۸ ماهواره استارلینک به مدار زمین پرتاب شدند

۴۸ ماهواره استارلینک به مدار زمین پرتاب شدند نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، 48 ماهواره جدید «استارلینک» در جدید ترین پرتاب شرکت «اسپیس ایکس» به مدار زمین رفتند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) یک گروه بزرگ دیگر از ماهواره های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خودرا روز هفتم ژوئیه به مدار زمین پرتاب کرد و موشک بازگشته را روی یک کشتی در اقیانوس آرام فرود آورد.
یک موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) حامل ۴۸ ماهواره استارلینک، ساعت ۳: ۲۹ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ»(VBG) کالیفرنیا بلند شد و در راه رسیدن به سمت مرز نهایی، لایه ضخیمی از مه را به جا گذاشت.
مرحله نخست موشک برای فرود آمدن روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس ایکس که در اقیانوس آرام مستقر بود، به زمین بازگشت. این نقطه عطف حدود هشت دقیقه و ۵۰ ثانیه بعد از بلند شدن رخ داد. اسپیس ایکس در شرح ماموریت نوشت: این دوازدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت کننده ویژه بود.


مرحله فوقانی فالکون ۹، حمل ماهواره های استارلینک را به مدار پایین زمین ادامه داد. همه آنها طبق برنامه ریزی باید حدود ۱۹ دقیقه بعد از بلند شدن در آنجا مستقر شده باشند.
بگفته «جاناتان مک داول»(Jonathan McDowell) اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره، اسپیس ایکس تا حالا بیش از ۴۷۰۰ ماهواره استارلینک را پرتاب کرده است که بیشتر آنها هم اکنون عملیاتی هستند.
تعداد ماهواره های استارلینک در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت. این شرکت مجوز استقرار حدود ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی را در مدار پایین زمین دارد و علاوه بر آن، برای ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز درخواست مجوز داده است.
این شبکه بزرگ ماهواره ای، خشم تعدادی از ستاره شناسان را برانگیخته است که می گویند ماهواره های استارلینک مانع رصد آنها می شوند.
بگفته تعدادی از کارشناسان، این شبکه همیشه درحال رشد می تواند تهدیدی برای پایداری فضا در بلندمدت باشد. به عنوان مثال، ماهواره های استارلینک بتازگی ۲۵ هزار مانور جلوگیری از برخورد را در یک بازه زمانی شش ماهه انجام دادند و این تعداد با رسیدن فضاپیماهای بیشتر به مدار افزایش خواهد یافت.



منبع:

1402/04/18
09:22:26
0.0 / 5
293
تگهای خبر: اینترنت , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی