کمک هوش مصنوعی به کشاورزان آفریقایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

کمک هوش مصنوعی به کشاورزان آفریقایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی به گزارش نیو وبلاگ، از آنجاییکه بهره وری در مزارع آفریقا هر ساله کاسته می شود، یک ابزار هوش مصنوعی جدید به کمک کشاورزان آفریقایی می آید تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، خشکسالی های تاریخی و سایر رویدادهای آب و هوایی در رابطه با تغییرات اقلیمی، زندگی کشاورزان آفریقا را به سبب کاهش راندمان زراعت شان با دشواری بسیاری مواجه کرده است.
حالا گروهی از دانشمندان در سنگال، ابزار هوش مصنوعی جدیدی به نام مراقب کشاورزی آفریقا(Africa Agriculture Watch) یا AAgWa را برای مساعدت با کشاورزان این قاره برای غلبه بر این موانع اقلیمی توسعه داده اند.
این ابزار هوش مصنوعی جدید از داده ها و تصاویر ماهواره ای برای سنجش پارامترهای بیوفیزیکی زمین و بررسی نقشه های تاریخی تولید زراعی بمنظور پیش بینی شرایط رشد احتمالی استفاده می نماید. همین طور شدت گرما و تأثیر آن بر محصولات، سطح بارندگی مورد انتظار و حاصلخیزی خاک را تحلیل و بررسی می کند.
راسین لی، مدیر داده در موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی پان آفریقایی آکادمیا ۲۰۶۳ می گوید: هر گونه اختلالی که در وضعیت رشد محصولات مشاهده می کنید در مدلهای ما منعکس می شود و سپس نشان میدهد که چه تاثیری در تولید خواهد داشت. بدین سبب اساساً می توانید نقشه ای داشته باشید که در آن می توانید محتمل ترین محصولاتی را که می توانید در یک منطقه خاص برمبنای روند شرایط رشد، کشت کنید، بشناسید.
این ابزار یادگیری ماشینی تا حالا بسیار مورد استقبال کشاورزان آفریقایی قرار گرفته است.
ابزار AAgWa هم اکنون در ۴۷ کشور آفریقایی عملیاتی شده است و میزان دقت آن ۹۴ درصد است.
دبورا اوسی-منسا که یک کشاورز غنایی است، می گوید: اگر بتوانیم با آن چه درحال وقوع است، به روز باشیم، حداقل می توانیم از بیشتر محصولات خود محافظت نماییم.
راسین لی می گوید: گاهی اوقات ما با کشورهایی مواجه هستیم که پیش بینی های ما در آنها متفاوت می باشد. در این صورت، کاری که انجام می دهیم این است که مدل را بروزرسانی می نماییم و پیش بینی ها را بر طبق آن رویداد بهینه می نماییم.
وی ادامه داد: دو راه برای افزایش تولید محصولات غذایی وجود دارد. شما مدیریت محصول خودرا در دست دارید، اما راه دیگری برای افزایش تولید، می تواند کاهش تلفات و ضایعات باشد. این همان نقطه ای است که AAgWa روی آن تمرکز کرده است.
این ابزار توسط سازمان های غیردولتی محلی تحسین شده است.
کانیسیوس کانانگیر، مدیر اجرائی بنیاد فناوری کشاورزی آفریقا می گوید: کاری که راسین انجام می دهد، فوق العاده است، برای اینکه در قاره آفریقا، خصوصاً در جنوب صحرای آفریقا، پیش بینی عملکرد کشاورزان بسیار دشوار است.
این مقام اجرائی همین طور اصرار کرد که محلی بودن این پروژه چقدر مهمست.
وی در یک مصاحبه اظهار داشت: وقتی این کار توسط آفریقایی ها به انجام می رسد، ما شاهد دو نکته مثبت هستیم. اول این که با شرایط قاره آفریقا سازگار است. دوم اینکه تضمینی است که این فناوری پایدار خواهد بود.



1402/04/27
11:38:12
0.0 / 5
360
تگهای خبر: پروژه , تحقیقات , دانشمند , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی