تعویق پرتاب مأموریت کرو-7 به ایستگاه فضایی

تعویق پرتاب مأموریت کرو-7 به ایستگاه فضایی نیو وبلاگ: پرتاب فضانوردان ماموریت کرو-۷ (Crew-۷) شرکت فضایی اسپیس ایکس تا روز ۱۷ اوت(۲۶ مرداد) به تعویق افتاد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا و اسپیس ایکس برای آماده سازی درست سکوی پرتاب دو روز دیگر زمان نیاز دارند.
برنامه این پرواز که قرار بود در روز ۱۵ اوت(۲۴ مرداد) بر فراز موشک فالکون ۹ از سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا بلند شود، به تعویق افتاد و آژانس فضایی ناسا و اسپیس ایکس اعلام نمودند که حالا زمان برنامه ریزی شده برای این پرتاب ۱۷ اوت است.
این تغییر زمان جزئی در نتیجه ی یک مأموریت دیگر اسپیس ایکس رخ داده است. پرتاب برنامه ریزی شده ی ماهواره ارتباطی ژوپیتر ۳ بر فراز یک موشک فالکون هوی که شب هنگام چهارشنبه(۲۶ ژوئیه) از سکوی ۳۹A صورت می گیرد.
استیو استیچ(Steve Stich)، مدیر برنامه ی خدمه ی تجاری ناسا در یک جلسه اظهار داشت: به علت چرخش سکوی پرتاب از پیکربندی فالکون ۹ هوی به پیکربندی که برای خدمه استفاده می نماییم، تاریخ پرتاب را به ۱۷ اوت موکول می نماییم.
استیچ افزود که پرتاب کرو-۷ در ساعت ۶: ۵۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۴: ۲۶ به وقت تهران) صورت خواهد گرفت.
این مأموریت چهار نفر همچون فضانورد ایرانی-آمریکایی یاسمین مقبلی از ناسا، آندریاس موگنسن از آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا ژاپنی و فضانورد روسی کنستانتین بوریسوف را با یک کپسول دراگون اسپیس ایکس به نام پایداری به ایستگاه فضایی بین المللی می برد.
استیچ افزود، اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این کپسول فضایی حدود ۲۰ ساعت بعد از پرتاب، در ساعت ۲: ۴۵ صبح بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۰: ۱۵ به وقت تهران) در روز ۱۸ اوت به این لابراتوار مداری متصل خواهد شد. استیچ افزود که مقرر است در ۲۵ اوت، سرنشینان مأموریت کرو-۶ به زمین بازگردد.
همانطور که از نامش پیداست، کرو-۷ هفتمین مأموریت عملیاتی فضانوردی خواهد بود که اسپیس ایکس به لابراتوار مداری ناسا می فرستد. اما در کل یازدهمین پرواز خدمه این شرکت خواهد بود. شرکت اسپیس ایکس همینطور در سال ۲۰۲۰ مأموریت آزمایشی Demo-۲ را به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد. پرواز خصوصی اینسپیریشن۴ (Inspiration۴) به مدار زمین در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱؛ و مأموریت های Ax-۱ و Ax-۲ به این ایستگاه به ترتیب در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ و ماه مه سال ۲۰۲۳ انجام شدند.




منبع:

1402/05/05
17:08:45
0.0 / 5
260
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی