دانشمندان در انتظار پاسخ بیگانگان به سیگنالی که ۴۰ سال پیش به فضا فرستاده شد

دانشمندان در انتظار پاسخ بیگانگان به سیگنالی که ۴۰ سال پیش به فضا فرستاده شد نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: دانشمندان منتظر هستند که در واکنش به سیگنال رادیویی که 40 سال پیش به فضا فرستاده شد، پاسخی را از طرف بیگانگان دریافت نمایند.

به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، ۴۰ سال پیش دو ستاره شناس ژاپنی به اسامی «ماساکی موریموتو»(Masaki Morimoto) و «هیساشی هیرابایاشی»(Hisashi Hirabayashi)، یک سیگنال رادیویی را به سمت ستاره «کرکس پرنده»(Altair) در فاصله ۱۶.۷ سال نوری از زمین فرستادند. ستاره کرکس پرنده در صورت فلکی «عقاب»(Aquila) قرار دارد و یکی از درخشان ترین ستاره های آسمان شب است. این دو ستاره شناس با بهره گیری از تلسکوپ «دانشگاه استنفورد»(Stanford University)، پیامی را مخابره کردند؛ با این هدف که به هر بیگانه ای که به دور ستاره می چرخد، نشان دهند زمینی ها چگونه هستند.
حالا، گروهی از ستاره شناسان «دانشگاه هیوگو»(University of Hyogo) امیدوارند که عاقبت به پاسخ آن سیگنال مخابره شده دست یابند و ثابت کنند که حیات بیگانه وجود دارد. آنها درحال قرار دادن یک تلسکوپ رادیویی وسیع در شهر ساکو هستند تا پاسخ را از هر سیاره ای که به دور ستاره کرکس پرنده می چرخد، دریافت کند.
روز ۲۲ اوت(دیروز)، محتمل ترین تاریخ برای دریافت پاسخ در نظر گرفته شده بود اما معین نیست که انتظار گروه برای دریافت پاسخ چقدر واقعی است.
به گزارش روزنامه ژاپنی آساهی، سیگنال رادیویی اولیه توسط موریموتو و هیرابایاشی در ۱۵ اوت ۱۹۸۳ از دانشگاه استنفورد مخابره شد و ۱۳ طرح نقاشی شده را ارائه داد.
این ۱۳ طرح، تکامل حیات روی زمین را از موجودات تک سلولی گرفته تا ماهی، مارمولک، میمون و خانواده ای از انسان ها به تصویر می کشند. همین طور این طرح های خام، چیزی را نشان می دهند که بنظر می رسد ماهی است و از آب به سمت خشکی می رود.

چهار دهه بعد، گروهی به سرپرستی «شینیا ناروساوا»(Shinya Narusawa) در دانشگاه هیوگو، از یک آنتن با قطر بیش از ۶۴ متر به نام «مرکز فضایی عمیق اوسودا»(Usuda Deep Space Center) در ساکو استفاده کردند تا بتوانند پاسخی را پیدا کنند.
بر طبق گزارش آساهی، ۲۲ اوت از این جهت محتمل ترین تاریخ برای دریافت پاسخ در نظر گرفته شده بود که هفتمین روز از هفتمین ماه قمری در تقویم سنتی ژاپن است.
ناروساوا اشاره کرد که سیارات فراخورشیدی همیشه درحال کشف شدن هستند و تصور می شود میلیاردها سیاره دیگر نیز وجود داشته باشند. ناروساوا در مصاحبه با روزنامه آساهی اظهار داشت: تعداد زیادی سیاره فراخورشیدی از دهه ۱۹۹۰ کشف شده اند. ستاره کرکس پرنده ممکنست سیاره ای داشته باشد که محیط آن بتواند حیات را حفظ کند.
آنتن مرکز فضایی عمیق اوسودا