رئیس سازمان هواشناسی كشور:

حداقل ۳ رادار هواشناسی برای شرق کشور نیاز است

حداقل ۳ رادار هواشناسی برای شرق کشور نیاز است نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، رییس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: برای شرق و جنوب شرق کشور حداقل سه رادار هواشناسی مورد نیاز است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، سحر تاج بخش مسلمان بامداد امروز در دومین روز سفر خود، در دیدار صمیمی با کارکنان اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در زاهدان، اضافه کرد: برمبنای آمار و اطلاعات موجود، هم اکنون تعداد نه رادار هواشناسی در سطح کشور فعال است و یک رادار جدید نیز به زودی به شبکه راداری ایران اسلامی اضافه خواهد شد.
وی افزود: بطور کلی برمبنای نیاز سنجی انجام شده، حداقل ۱۶ رادار هواشناسی جدید برای تکمیل شبکه رادار هواشناسی کشور مورد نیاز هست که سه رادار مربوط به حوزه شرق کشور خواهد بود، این مساله به عنوان یک اولویت در دست پیگیری قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: اولویت رادارهای جدید، برمبنای مناطق سیل خیز، پرخطر و پرجمعیت است اما تلاش می شود با حمایت دولت این شبکه راداری در یک تقویم زمانی مناسب عملیاتی شوند.
تاج بخش در ادامه اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین کارهای سازمان هواشناسی یعنی ثبت و برداشت داده های جوی، در ایستگاه های سینوپتیک به انجام می رسد که کار مهم، دقیق و ارزشمندی است.
رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه به ضرورت بهبود معیشت کارکنان اشاره و اضافه کرد: برای بهبود قدرت معیشتی همکاران کوشش های زیادی از طرف سازمان و وزارت راه و شهرسازی شده انجام شده و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
تاج بخش اشاره کرد: با وجود این که در چهار سال اخیر اعتبارات سازمان هواشناسی در بخش های مختلف خصوصاً حوزه درآمد و جذب جهش قابل توجهی داشته، اما باز هم کفایت نیازها و مخارج سازمان را نمی نماید.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه اعضای حاضر در جلسه به بیان درخواست ها و مشکلات خود پرداختند.


منبع:

1402/08/09
16:20:40
0.0 / 5
243
تگهای خبر: اطلاعات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی