رئیس كل دادگستری استان سمنان:

رضایت برای ۱۰ محکوم به قصاص در استان سمنان حاصل شد

رضایت برای ۱۰ محکوم به قصاص در استان سمنان حاصل شد نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: از آغاز سال مجموعاً ۱۰ محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمدجعفر عبدالهی اظهار داشت: در فاصله زمانی بسیار اندک بعد از ورود مستقیم دستگاه قضایی، دریافت رضایت برای شش محکوم به قصاص نفس که هر کدام در پرونده ای مجزا مجرم شناخته شده بودند در شهرستان شاهرود امکان پذیر شد.
وی با اشاره به اینکه بنا به تأکیدات قرآن کریم و همینطور روایات معصومین (ع) فریضه عفو و صلح مقدم بر قصاص است و باید در جامعه فراگیر شود، اضافه کرد: رئیس دستگاه قضا همواره تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های قصاص مُسن را کرده و بر این اساس با حضور در منازل یکایک اولیای دم، به حرمت پرچم سبز حضرت رضا (ع) و ادای احترام به ساحت قدسی امام رئوف و مهربانی رضایت از اولیای دم کسب شد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: بهره گیری از شیوه های بدیع و خلاق برای آشنایی بیشتر اولیای دم از برکات سنت حسنه عفو و بخشش حائز اهمیت می باشد و در این دیدارها رضایت از خانواده هایی که در پرونده های مختلف درخواست قصاص نفس داشتند، صورت گرفت.
عبدالهی با اشاره به اینکه تلاشهای دادستان مرکز استان، مسؤلان قضایی شهرستان، صلح یاران شورای حل اختلاف و مسؤلان سازمان زندان های استان و شهرستان شاهرود، زمینه اعطای ادامه حیات به محکومان را مهیا کرد، اظهار داشت: بعضی از اولیای دم محکومان وجه المصالحه اندکی را دریافت نمودند و آن مبالغ هم به همت خیرین پرداخت گردید و این روحیه بزرگواری آنان مثال زدنی است.
وی از آغاز سال در استان سمنان، مجموعاً ۱۰ نفر محکوم به قصاص از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند و با اعمال سنوات تحمل حبس در آستانه آزادی از زندان قرار دارند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان سفارش کرد: اغلب این پرونده ها با موضوع هایی از قبیل نزاع فردی و درگیری دسته جمعی ناشی از عدم کنترل هیجان، خشم و غفلت از کردار ناشایست تشکیل شده که در نهایت یک عمر پشیمانی را به وجود آورد.
عبدالهی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان نمی تواند در مقابل اشتباهات جبران ناپذیر افراد سکوت کرده و بدون ضابطه عفو و گذشت را جاری کند و به ناچار مجازات قانونی بازدارنده را اعمال می کند.

1402/08/11
13:19:18
0.0 / 5
237
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی