تکلیف دانشگاه ها برای خرید از نمایشگاه ایران ساخت

تکلیف دانشگاه ها برای خرید از نمایشگاه ایران ساخت به گزارش نیو وبلاگ، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه لابراتوار های دانشگاه ها و پژوهشگاه ها همچنان به تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی نیاز دارند، اظهار داشت: این تجهیزات گران قیمت است و ما همه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را مکلف کردیم که بخشی از بودجه های اختصاص داده شده به آنها را به خرید از نمایشگاه ایران ساخت اختصاص دهند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر پیمان صالحی امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، مواد و تست و آزمون، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پس از ۱۰ سال برگزاری نمایشگاه، لابراتوار های دانشگاه ها و پژوهشگاه احتیاج به خرید تجهیزات آزمایشگاهی دارند، اظهار داشت: دستگاه ها و تجهیزات ایران ساخت دارای سطوح مختلفی هستند. یکسری از تجهیزات در سطح ۳ قرار دارند که دستگاههای عمومی تری هستند، خوشبختانه در لابراتوار های وابسته به وزارت علوم دستگاه هایی که در سطوح فناور پایین تر و ارزان تر هستند، وجود دارد و این لابراتوار ها مجهز به این سیستم ها شده اند.
وی افزود: دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی سطح یک، جزء دستگاههای بسیار پیشرفته ای هستند و ما در این حوزه اهتمام ویژه داریم، بخصوص این که معاونت علمی ریاست جمهوری در این حوزه حمایت های خوبی را تعریف کرده و تا ۴۰ درصد سوبسید روی این تجهیزات عرضه می دهد.
معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد: ازاین رو اولویت های ویژه ما برای خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است.
صالحی تصریح کرد: همچنان در وزارت علوم به این تجهیزات نیاز داریم و اهتمام به خرید این نوع ابزارها داریم و اهتمام ما بر خرید این دستگاه ها است؛ ولی از طرفی این تجهیزات از قیمت های بالاتری برخوردار می باشند.
صالحی ضمن اشاره به رونمایی از ۹ تجهیز آزمایشگاهی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت، اظهار داشت: ما همچنان نیازهای زیادی به تجهیز لابراتوار ها به این نوع از دستگاه ها داریم.
وی در مورد حمایت های وزارت علوم برای خرید این تجهیزات، توضیح داد: پیرو درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از صندوق توسعه ملی، بودجه تجهیزات ویژه ای با مساعدت مقام معظم رهبری به این وزارت خانه مختص کرده است.
صالحی تصریح کرد: کلیه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها موظف می باشند بخشی از این بودجه های اختصاص داده شده را به خرید تجهیزات از نمایشگاه ایران ساخت اختصاص دهند.
معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اینکه سال جاری در این دوره از نمایشگاه، شرکت ها با بیشتر از ۱۰ هزار محصول حاضر شدند و از طرفی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بسته های حمایتی خوبی را برای این شرکت ها تعریف کرده است.
صالحی ضمن اشاره به تاکید معاون علمی رئیس جمهوری بر صادرات محصولات دانش بنیان و بعضی از حمایت های جدید این نهاد از شرکتهای دانش بنیان، تصریح کرد: مشتری اصلی این نمایشگاه، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستند و در ۱۰ دوره گذشته بیشترین خرید از این نمایشگاه از جانب این مراکز بوده است.
معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: محصولاتی که در این نمایشگاه از جانب شرکت ها عرضه شده، دارای بالاترین کیفیت هستند، ضمن آنکه قیمت این محصولات نسبت به نمونه های مشابه خارجی بسیار نازل تر است.
صالحی عرضه خدمات بعد از فروش را از دیگر مزایای تجهیزات ساخته شده در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که لابراتوار های دانشگاه های کشور را با محصولات گذشته مجهز نماییم، همان گونه که در سالهای گذشته این امر محقق شده است.



1402/10/15
18:17:01
0.0 / 5
227
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , تحقیقات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی