دبیر كمیسیون انجمن های علمی ایران خبر داد

لغو مجوز 10 انجمن علمی بدون عملکرد

لغو مجوز 10 انجمن علمی بدون عملکرد به گزارش نیو وبلاگ، دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در مورد انجمن های علمی فاقد عملکرد اظهار داشت: در سه سال قبل ۷۰ انجمن فاقد عملکرد بوده اند که تابحال حدود ۶۱ انجمن در هیئت تخلفات بررسی شده و ۱۰ انجمن لغو مجوز شدند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، علی ایرانمنش در پنجاه و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری سراسر کشور ضمن اشاره به پراکندگی تشکیل انجمن های علمی حوزه های مختلف اظهار داشت: بیشترین تعداد انجمن های در ارتباط با حوزه علوم انسانی است (بیش از ۳۵ درصد) و کم ترین تعداد در مبحث هنر (۲ درصد) است.

وی تصریح کرد: از ۷۹ انجمن علوم انسانی در سال ۱۳۹۰ به ۱۵۳ انجمن در سال ۱۴۰۲ رسیده ایم. افزایش تعداد انجمن های علمی مطلوب نمی باشد.

ایرانمنش در مورد تعیین تکلیف انجمن های علمی فاقد عملکرد اظهار داشت: انجمن های علمی رتبه بندی شده اند. در سه سال قبل ۷۰ انجمن فاقد عملکرد بوده اند که تابحال ۶۱ انجمن در هیئت تخلفات بررسی شده و ۱۰ انجمن لغو مجوز شدند.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت انجمن های علمی اظهار داشت: در نامه ای به معاون اول ریاست جمهور خواسته شده که از ظرفیتهای انجمن های علمی استفاده گردد. در بعضی وزارت خانه ها ارتباط با انجمن های علمی برقرار شده است. همینطور انجمن ها در برنامه هفتم مواردی را پیشنهاد دادند که بعضی از آنها تصویب شده است.





منبع:

1402/11/08
16:28:05
0.0 / 5
240
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی