كاربرد جدید صوت بعنوان سلاح

كاربرد جدید صوت بعنوان سلاح نیو وبلاگ: محققان می گویند كه صوت با تمام كاربردهای مفیدی كه برای انسان دارد، در صورت تحقیقات متمركز می تواند بعنوان یك سلاح ضد انسان استفاده گردد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، هم اكنون از صوت به خصوص از نوع اولتراسوند برای تشخیص پزشكی در دستگاه سونوگرافی، تشخیص تحرك انسان برای سنسورهای كنترل لامپ و تولید صدای كنترل شده در یك محیط عمومی مثل موزه بدون مزاحمت برای دیگران استفاده می گردد.
محققان می گویند سنسورهای اولتراسوند مورد استفاده در تجهیزات پیشرفته امروزی ممكن است به دلیل ماهیت پنهان و غیرقابل شنیدن صداها در این محدوده از طول موج، بعنوان یك ابزار مخرب برای انسان استفاده شوند.
طبق آخرین مطالعات انجام شده در مورد خطرات دستگاه های اولتراسوند مشخص شد كه در صورت قرارگیری در مجاورت منابع تولیدكننده امواج صوتی اولتراسوند ممكن است انسان دچار سردرد شود و در برخی از موارد هم مبتلا شدن به سرگیجه شدید هم گزارش شده است.
طبق گزارش پلیس فدرال ایالات متحده، در اوایل سال 2017 در كنفرانسی در كوبا، گروهی از دیپلمات ها در حین حضور در جلسه متوجه صدای بسیار آزاردهنده ای شدند كه در نهایت سبب شد احساس شنوایی آنها برای مدتی از كار بیافتد.
محققان معتقدند كه با عنایت به شناخته شدن قابلیت های امواج اولتراسوند باید تحقیقات لازم برای شناسایی روش های سوءاستفاده از این طیف صدا با جدیت صورت گیرد تا در آینده شاهد حوادث مخرب تری نباشیم.



1396/12/13
22:34:14
5.0 / 5
4687
تگهای خبر: امواج , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی