آموزش ارتباط و گفت وگو با دیگری و ما

آموزش ارتباط و گفت وگو با دیگری و ما نیو وبلاگ آموزش ارتباط و گفت وگو با دیگری و ما


گفت وگو درباره جامعه ایران و تحلیل شرایط پیچیده اجتماعی امروز، به درك درستی از انسان معاصر و فرهنگ نیازمند است. زندگی اجتماعی در ایران پیچیده و پیچیده تر می گردد و ما باید این روابط پیچیده را در خلال یك تفكر انسان شناختی مورد بررسی قرار بدهیم.

انسان شناسی از این اصل پایه ای حركت می كند كه نوع بشر دارای یگانگی است. اولین مبحث های اجنماعی كه مورد مطالعه مردم شناسان قرار گرفتند، جوامعی بودند كه به زبان خاص تطورگریان، جوامع «باستانی» یا ابتدایی نامیده می شدند. انسان شناسی از آنجائیكه به پژوهش درباره جوامع و فرهنگ های گوناكون می پردازد، این رسالت را برای خود قائل است كه به دیگری بیاندیشند.

چند مفهوم پایه ای در انسان شناسی مهم است كه باید مورد توجه ما قرار بگیرد. تمایز میان « دیگری» و «من»، میان «آن ها» و « ما» تنها باید با هدف شناخت علمی یا پژوهشی انجام بگیرد و نه برای انكه باور به نمونه های آرمانی و زوج هایی متقابل همچون « ابتدایی/ متمدن، جوامع سنتی / جوامع عقلانی، اجتماع / جامعه » را تشدید كند.

امروز مساله دیگری باید برای ذهن شهروندان این شهر مورد بازنگری و آموزش قرار بگیرد. «دیگری» یك مفهوم انسان شناختی است كه باید توانایی های مربوط به ارتباط با «دیگری» و «ما» به شهروندان آموزش داده شود. عدم درك درست دیگری و ما جامعه را به سمت استبداد و روابط نامعقول و ارتباطات سخت می كشاند. بیایید به این مفهوم پرارزش یعنی «دیگری» و «ما» ارج نهمیم و به آموزش ارتباط و گفت وگو با این مفاهیم بیاندیشیم.

1396/12/19
22:17:20
5.0 / 5
4547
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی