ربات هایی كه بدون نیاز به كمك انسان، بار را به مقصد می رسانند

ربات هایی كه بدون نیاز به كمك انسان، بار را به مقصد می رسانند نیو وبلاگ: یك استارتاپ اسپانیایی ادعا می كند بزودی ربات هایی برای رساندن بار عرضه خواهد نمود كه به كمك انسان نیازی ندارند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، استارتاپ "الیپورت" (Eliport) واقع در بارسلونا، در حال ابداع ربات هایی است كه بدون نیاز به كمك انسان، بار مسافران را به مقصد می رسانند.
این ربات های خودكار چهارچرخ قادر هستند خودشان محموله ای 30 تا 40 كیلوگرمی را در انبار مركزی یا مركز تداركات، بارگیری كنند.
این ربات ها كه با "سامانه موقعیت یاب جهانی" (GPS) و یك نقشه سه بعدی از محلی كه در آن عمل می كنند، راهنمایی می شوند، با حركت سریع در امتداد پیاده روها، به مقصد خود می روند.
سپس، هنگام رسیدن به مقصد، به صورت خودكار محموله خویش را به یك محفظه از پیش نصب شده منتقل می كنند كه دریافت كننده می تواند از آنجا بار خویش را تحویل بگیرد.
این ربات ها با استفاده از 10 تا 14 سنسور كه دوربین، "لیدار" (فناوری تشخیص و تعیین محدوده نور) و رادار را هم شامل می شوند، از موانعی مانند عابران پیاده دوری می كنند.


همچنین این ربات ها قادر هستند با یك بار شارژ باتری خود، تا 25 كیلومتر (16 مایل) را طی كنند و با استفاده از شارژرهای واقع در نقاط گرفتن بار و تحویل آن، شارژ خویش را بالا برند.
اگرچه دستیابی به محموله، تنها با استفاده از سیستم تشخیص چهره یا سیستم امنیتی مبتنی بر كد امكان پذیر است، انسان ها در صورت نیاز به اضافه یا كم كردن كالا می توانند محفظه های محموله ربات ها را باز كنند.
استارتاپ الیپورت امیدوار است كه این ربات ها تا ماه اكتبر آماده باشند و نخستین نمونه خودكار آنها در سال 2020 و سرویس كامل آنها در سال 2021 آغاز به كار كنند.



1396/12/26
16:23:22
5.0 / 5
4710
تگهای خبر: ربات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی