امروز سوم فروردین؛

زادروز كاشف آنتی هیستامین

زادروز كاشف آنتی هیستامین نیو وبلاگ: دنیل باوت، كاشف آنتی هیستامین، در سال 1907 در چنین روزی متولد شد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، "دنیل باوت" (Daniel Bovet)، داروشناس ایتالیایی در 23 مارس(سوم فروردین) 1907 در سوئیس متولد شد. او توانست در سال 1957، جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشكی را برای كشف داروهایی كه از فعالیت های خاص پیام رسان های عصبی جلوگیری می كنند، دریافت كند.
مهم ترین دلیل شهرت باوت، كشف "آنتی هیستامین ها"(antihistamines) در سال 1937 است. آنتی هیستامین ها كه هیستامین پیام رسان های عصبی را متوقف می كنند، در درمان آلرژی مورد استفاده قرار می گیرند.
هیستامین یكی از مهم ترین واسطه های شیمیایی آزاد شده از سلول ها در بدن است كه عملكردهای متفاوت و مهمی دارد. برای مثال، در حساسیت ها، التهاب و بیماری های ساده مانند سرماخوردگی آزاد می گردد. هیستامین در معده، با تحریك گیرنده نوع دو، باعث تحریك ترشح اسید معده می گردد. همچون داروهای متوقف كننده این نوع گیرنده، سایمتیدین، رانیتیدین و… می باشند.
معمولاً منظور از آنتی هیستامین ها، متوقف كننده های گیرنده نوع یك می باشند. این داروها مانند كلرفنیرامین، دیفن هیدرامین، پرومتازین، ترفنادین، كلماستین، فكسوفنادین، ستریزین و… در درمان حساسیت، التهاب و اثرات گرد و خاك و ریزگردها وبیماری های ویروسی تنفسی مانند سرماخوردگی به كار می روند.
پژوهش های دیگر باوت در مورد شیمی درمانی، سولفا داروها، سیستم عصبی سمپاتیك، داروشناسی گیاه "كورار" (curare) و دیگر شاخه های داروشناسی عصبی است.
در سال 1965، باوت، سرپرستی یك گروه پژوهشی را به عهده داشت. این گروه نتیجه گرفت كه مصرف سیگار تنباكو، هوش را بالا می برد. باوت در مصاحبه با نیویورك تایمز اظهار داشت كه تنباكو، هوش را به وجود نمی آورد، بلكه تنها، فردی كه از هوش بهره چندانی ندارد، در موقعیت رشد ذهنی و فكری قرار می دهد.
دنیل باوت در هشت آوریل سال 1992 از دنیا رفت.



1397/01/03
13:03:38
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی