احتمال استفاده ناسا از فضاپیمای مسافربری بوئینگ

احتمال استفاده ناسا از فضاپیمای مسافربری بوئینگ نیو وبلاگ: آزمایش فضاپیمای مسافربری شركت ˮبوئینگˮ ممكن است فراتر از یك آزمایش باشد، چون كه ناسا احیانا از آن در یك ماموریت استفاده خواهد نمود.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا اعلام نمود كه قرارداد خدمات تجاری خویش را با "بوئینگ" به روز كرده است. به خصوص اینكه "بوئینگ" یكی از دو پیمانكاری است كه در حال ساخت یك وسیله نقلیه مسافربری است كه در نهایت قادر به حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندن آنها خواهد بود.

این تغییر در نخستین پرواز آزمایشی "بوئینگ" لحاظ خواهد شد و طی دو هفته تا شش ماه، همراه با اضافه كردن یك جا برای یك خدمه دیگر تكمیل خواهد شد. به عبارت دیگر، نخستین پرواز آزمایشی، دیگر آزمایشی نخواهد بود.

البته این خبر تعجب برانگیز نیست، چون كه دیوان محاسبات آمریكا در ماه ژانویه گزارش داد كه گواهینامه پرواز انسانی-فضایی "بوئینگ" و "اسپیس ایكس" به احتمال زیاد تا آخر سال 2019 به تعویق خواهد افتاد.

ناسا هم اكنون تا پاییز 2019 برای فضانوردان خود در فضاپیمای روسی "سایوز" جا دارد. اما روسیه صندلی بیشتری برای عرضه به ناسا ندارد، ازاین رو ناسا برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین المللی با مشكل مواجه خواهد بود.

ناسا می گوید تنها راه این است كه پروازهای آزمایشی "اسپیس ایكس" و "بوئینگ" را بعنوان پرواز واقعی انجام دهیم.




1397/01/18
15:48:52
5.0 / 5
4242
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی