با ابداع یك پچ نظارت بر قند خون؛

دیابتی ها از شر سوزن زدن به انگشت خود خلاص می شوند

دیابتی ها از شر سوزن زدن به انگشت خود خلاص می شوند نیو وبلاگ: محققان بریتانیایی موفق به ابداع یك پچ نظارت بر قند خون شدند كه افراد مبتلا به دیابت با استفاده از این پچ، دیگر نیازی به آزمایش قند خون خود با استفاده از سوزن زدن به انگشت نخواهند داشت.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، برای میلیون ها نفر از بیماران دیابتی، انجام آزمایش خون و گرفتن خون از انگشت برای كنترل سطح قند خون، بخشی ناخوشایند از زندگی روزمره شان است.

اگر این پچ چسبی پوستی جدید برای نظارت بر گلوكز تجاری سازی شود، روش كنونی به تاریخ خواهد پیوست.

این پچ توسط دانشمندان دانشگاه "باث" در انگلستان طراحی شده است. این ابزار مبتنی بر گرافن، بدون سوراخ كردن پوست روی آن پوشیده می گردد.

این پچ شامل مجموعه ای از حسگرهای مینیاتوری است كه با استفاده از یك جریان الكتریكی كوچك برای جذب گلوكز از مایع بینابینی كه بین سلول های داخل فولیكول های مو قرار دارد، استفاده می نماید و هر حسگر یك فولیكول را پوشش می دهد.

گلوكز استخراج شده در مخازن كوچك جمع آوری و اندازه گیری می گردد. این كار منجر به قرائت دقیق قند خون می گردد كه می تواند هر 10 تا 15 دقیقه یك بار صورت گیرد.



امید است كه بعد از تجاری سازی، این دستگاه یك بار مصرف ارزان قیمت بتواند به صورت بی سیم نتایج قرائت ها را به یك برنامه(اپلیكیشن) بر روی گوشی هوشمند كاربر منتقل كند و در صورت ضرورت اخطار دهد.

پروفسور "ریچارد گای"، استاد دانشگاه "باث" و محقق این پروژه می گوید: یك روش غیرتهاجمی(بدون سوزن) برای نظارت بر قند خون، یك هدف دشوار برای دستیابی بود. بهترین ابزاری كه تابحال ساخته است، حداقل یك سوراخ كوچك به اندازه یك نقطه روی انگشت نیاز دارد، اما دستگاه ما نیازی به صدمه زدن به پوست بیمار ندارد.

این پچ در آزمایشات با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت و گلوكز خون را در هر دو گروه داوطلبان سالم و افراد دیابتی دقیق نشان داد.

دانشمندان اكنون در حال برنامه ریزی برای بهینه سازی تعداد سنسورها در پچ هستند، تا قابلیت استفاده در طول 24 ساعت را داشته باشد.

این تحقیق به تازگی در مجله Nature Nanotechnology انتشار یافته است.




1397/01/21
14:49:09
5.0 / 5
4924
تگهای خبر: دانشگاه , دانشمند , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی