روبات های هوشمند نظافت خانه

روبات های هوشمند نظافت خانه به گزارش نیو وبلاگ تمیز كردن كف خانه همیشه یكی از مسائل عذاب آور و كسل كننده می باشد. برای این منظور تابحال چندین ربات ساخته شده كه هر كدام نواقصی داشته اند، اما ربات جدید از خصوصیت های منحصر به فردی بهره می برد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، جدیدترین ربات طراحی شده برای كف سابی خانه "Everybot RS700" نام دارد كه با بهره گیری از مجموعه ای از حسگرهای هوشمند به دنبال كثیفی حتی در نقاط تاریك و دور از دسترس می گردد و آن را تمیز می كند.
از دیدگاه طراحی، شاید جالب ترین چیز در مورد "Everybot RS700" این است كه هیچ چرخی ندارد.


زیر این ربات به جای چرخ دو پد تمیزكننده میكروفیبری قرار می گیرد كه می تواند با تغییر نحوه چرخش، سرعت و جهت ربات را تعیین كند.
این تمیزكننده ها توسط یك منبع آب داخلی به صورت اتوماتیك تغذیه می شوند و قابلیت جدا شدن به منظور شستشو دارند.


مجموعه ای از حسگرهای چند جهته، ربات را از برخورد با مبلمان و دیوارها حفظ می نماید، در حالی كه سنسور مخصوص آن وقتی كه دستگاه روی لبه یك پله یا در آستانه سقوط قرار دارد، تشخیص می دهد.


این ربات به اصطلاح "فناوری خروج از سایه" هم دارد كه ربات را قادر می سازد تا نقاط كم نور خانه را مانند زیر مبل تشخیص دهد و بعد از اتمام تمیزكاری در آنجا نماند و در نقاط روشن تر به دنبال كثیفی بگردد.
ربات مذكور طیف وسیعی از حالات تمیزكاری را بسته به نیاز افراد پوشش می دهد. از جمله اینكه "Everybot RS700" را می توان به تمیز كردن امتداد دیوارهای اتاق فرستاد، یا آن را روی نقاط مشخصی از خانه متمركز كرد.
این ربات را می توان با استفاده از كنترل از طریق دور هم به صورت دستی كنترل كرد.
این ربات با هر بار شارژ كامل، دو ساعت و نیم تمیزكاری می كند.
به گفته شركت سازنده اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این ربات در ماه دسامبر با قیمت 279 دلار در دسترس خواهد بود.


 

1396/07/18
14:58:25
5.0 / 5
5069
تگهای خبر: هوشمند , روبات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی