نانو ربات جلبكی بیماری را تشخیص می دهد

نانو ربات جلبكی بیماری را تشخیص می دهد به گزارش نیو وبلاگ محققان دانشگاه منچستر با استفاده از جلبك موفق به ساخت نانو ربات های زیستی شده اند كه می تواند با حركت در بدن بدون هیچ عوارضی بیماری ها را تشخیص دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، نانو ربات ها سبب تولید یك انقلاب همه جانبه در پزشكی شده اند و این امكان را به پزشكان می دهند كه بدون انجام جراحی های مختلف و یا استفاده از روش های درمانی مخرب بتوانند به بیماران كمك كنند.
اما این دستاورد جدید تا به حال با دو چالش مهم روبرو بوده است، یكی رساندن این نانو ربات ها به محل مورد نظر در بدن و همینطور خارج كردن آنها بعد از آنكه وظیفه خویش را انجام می دهند.
محققان دانشگاه منچستر راهكاری برای این چالش ها یافته اند و تصمیم گرفته اند ربات ها را از جنس مواد طبیعی بسازند. در این پروژه محققان از جلبك "اسپرالینا"(Spirulina) كه در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می گردد بهره برده اند.
این تركیب طبیعی كه هیچ عارضه ای ندارد به راحتی قابل پیگیری و كنترل است.
این نانو ربات های طراحی شده دارای یك آهن اكسید خارجی هستند كه به پزشكان این اجازه را می دهد تا با استفاده از تصویربرداری "ام. آر. آی"(MRI) آنها را از خارج بدن كنترل كنند.
این نانو ربات ها به شكلی دارای فلورسنت داخلی هستند و به صورت نقاط نورانی در تصویربرداری دیده می شوند و به علاوه زمان كمتری برای رسیدن به نقطه هدف در بدن نیاز دارند.
این نانو ربات ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند برای دارورسانی هم مورد استفاده قرار بگیرند و هدف اصلی آنها تشخیص بیماری و معاینه بخش هایی است كه دسترسی به آنها مشكل است.
این تحقیقات در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و محققان باید عملكرد آنها را در آزمایش های مختلف مورد بررسی قرار دهند اما تا همین مرحله هم ثابت شده است كه می توان با استفاده از آنها خیلی از چالش های پیش روی نانوربات های تشخیصی و دارورسان را حل كرد.


 

1396/09/02
14:04:48
5.0 / 5
4584
تگهای خبر: دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی