پرواز موفق كپسول نفربر بلو اوریجین

گردشگری فضایی یك گام به واقعیت نزدیكتر شدبعلاوهتصاویر

گردشگری فضایی یك گام به واقعیت نزدیكتر شدبعلاوهتصاویر نیو وبلاگ: كپسول نفربر ˮبلو اوریجینˮ دیشب نخستین پرواز خویش را با موفقیت پشت سر گذاشت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، نخستین كپسول فضایی حمل انسان به همراه موتور پیشران قابل بازیابی شركت "بلو اوریجین" دیشب ساعت 20: 29 برای نخستین بار مورد آزمایش عملی قرار گرفت.
موشك در این پرواز 10 دقیقه و 6 ثانیه ای به ارتفاع 98. 16 كیلومتری رسید و سپس با یك فرود كنترل شده بر زمین نشست.
كپسول نفربر موسوم به "Crew Capsule 2. 0" آخرین فناوری كپسول است كه در نهایت مسافران را به فضا انتقال خواهد داد. این كپسول به خاطر داشتن پنجره های بزرگ به اندازه 73 در 110 سانتی متر و فراهم كردن دید عالی برای مسافران قابل توجه است اما در این پرواز تنها یك مانكن مصنوعی سوار بر این موشك بود.



علاوه بر این، این پرواز شامل 12 بار مفید(payload) تجاری، تحقیقاتی و آموزشی هم بود.


به گنجایشی كه یك فضاپیما برای به همراه بردن بار پرارزش دارد، بار مفید گفته می گردد. خود بار پرارزش هم بار مفید نام دارد. مهندسی بار مفید یكی از گرایش های تخصصی در رشته هوافضا است.


موشك مورد استفاده در این پرواز كه هفتمین پرواز انجام شده توسط پیشران قابل استفاده مجدد "New Shepard" بود، به حداكثر سرعت صعود یعنی 3200 كیلومتر در ساعت و حداكثر سرعت فرود یعنی 4582 كیلومتر در ساعت در راه بازگشت به زمین رسید.


موشك، كپسول نفربر را در ارتفاع 1969 متری رها كرد و كپسول در ساعت 20: 40 با استفاده از چترهای خود به زمین بازگشت.


"باب اسمیت"، مدیر عامل بلو اوریجین می گوید: پرواز امروز "نیو شپرد"(New Shepard) موفقیت بزرگی بود. این پیشرفت پرواز نسل بعدی كپسول نفربر را نشان داده است و ما همین طور پیشرفت گام به گام در برنامه پرواز آزمایشی را ادامه می دهیم.



1396/09/23
14:07:47
5.0 / 5
4629
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی