كیهان نورد روس:

آزمایش های زندگی در انزوا برای فضانوردان لازم است

آزمایش های زندگی در انزوا برای فضانوردان لازم است نیو وبلاگ: اولگ آرتمیوف كیهان نورد روسیه، معتقد می باشد كه همكارانش باید آزمایش های زندگی در انزوا را جدی بگیرند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ وی در كنفرانس مطبوعاتی كه در زوزدنی گارادوك، محل آموزش و زندگی فضانوردان روسیه به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد اظهار داشت: من از طرفداران چنین آزمایش هایی هستم. گرچه این واقعیت كه سفر به ماه و مریخ امكان دارد بزودی جامه عمل نپوشاند اما لازم است كه فضانوردان با انجام چنین آزمایش هایی، خودرا برای پروازهای طولانی و سفر به دور دست ها آماده كنند.
وی همینطور اشاره نمود كه از تمرین های زندگی در محیط های محدود فضانوردان با تجربه یا بدون تجربه در ایستگاه فضایی بین المللی سود می برند و میزان مشاركت آنها را بالا می برد.
وی ادامه داد: من معتقدم این آزمایش كه مقرر است یك مورد آن با حضور یوگنی ترلكین فضانوردی كه به فضا پرواز كرده است، بزودی آغاز شود، مسلما نتایج خوبی خواهد داشت كه ما می توانیم در ایستگاه فضایی بین المللی از آن سود ببریم. البته به نظر من بهتر است در هر آزمایش باید یك فرد با تجربه حضور داشته باشد، كسی كه پرواز فضایی داشته و می تواند تجربه را به كسی كه هنوز پرواز نكرده است انتقال دهد.
پیشتر مارك بلاكوفسكی مدیر رئیس پژوهشگاه بررسی های زیست پزشكی روسیه گزارش داد كه آزمایش سیریوس در مورد جداسازی 4 ماهه از 1 مارس 2019 آغاز خواهد شد. این آزمایش پرواز به ماه را برای یك گروه از داوطلبان به سرپرستی یوگنی ترلكین شبیه سازی می كند: پرواز به ماه، هدایت یك كاوشگر بدون سرنشین برای جستجو محل فرود، فرود چهار خدمه برای انجام عملیات در سطح ماه، اقامت برخی از خدمه در مدار ماه و هدایت از طریق دور كاوشگران برای آماده سازی پایگاه و بالاخره بازگشت به زمین.
تحقیقات بین المللی علمی در ایستگاه منحصر به فرد سیریوس انجام میگردد كه مجموعه ای از آزمایش هایی است برای آماده شدن برای پروازهای دور فضایی، عموما به ایستگاه مداری در اطراف ماه. شركت كنندگان در این تحقیق از 17 روز تا یك سال جداگانه در این مجتمع تجربی زیر نظر موسسه بررسی مسایل زیست پزشكی آكادمی علوم روسیه انجام خواهند شد.
آغازین نمونه از آزمایش های مشترك روسی-آمریكایی سیریوس در نوامبر 2017 به مدت 17 روز انجام شد و اعضای این گروه بیشتر از 60 آزمایش مختلف را انجام دادند. در ماه های آینده نخست آزمایشی در مورد جداسازی چهار ماهه باید صورت گیرد، سپس یك آزمایش هشت ماهه و سپس جداسازی یك ساله مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.



1397/10/22
16:06:32
5.0 / 5
4369
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی