نخستین بازگشت شبانه كپسول دراگون به زمین

نخستین بازگشت شبانه كپسول دراگون به زمین نیو وبلاگ: كپسول دراگون متعلق به شركت اسپیس ایكس با وجود چند روز تاخیر بالاخره با موفقیت به زمین بازگشت.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، كپسول دراگون(Dragon) متعلق به شركت فضایی اسپیس ایكس(SpaceX) یكی دیگر از ماموریت های فضایی خویش را برای این شركت با موفقیت به انجام رساند و برای نخستین بار در هنگام شب از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت.

كپسول دراگون در حالیكه حامل تجهیزات و آزمایش های ایستگاه فضایی بین المللی بود، از بازوی رباتیك این ایستگاه جدا شد و به سمت زمین بازگشت.

پس از چندین ساعت نزول طولانی به سمت زمین، چتر این كپسول بر فراز اقیانوس آرام باز شد و حدود ساعت 9: 15 شب به وقت محلی فرود آمد.

اسپیس ایكس یك كشتی در اقیانوس آرام برای دریافت و حمل و انتقال این كپسول به كالیفرنیا تهیه دیده بود.

این نخستین بازگشت و فرود شبانه برای شركت فضایی اسپیس ایكس بود كه از آسمان صاف و نور ماه كمك گرفت.

كپسول دراگون روز 8 دسامبر به ایستگاه بین المللی فضایی رسیده بود و 3 تن بار همچون غذا، لوازم و تجهیزات و آزمایشات را به همراه خود برده بود.

تخلیه كپسول و بارگذاری مجدد آن و راهی كردنش به سمت زمین چند هفته طول كشید. فضانوردان در ایستگاه فضایی مجبور بودند چند روز منتظر بمانند تا كپسول شرایط بازگشت را پیدا كند، چونكه نگرانی هایی در مورد شرایط آب و هوا در منطقه این عملیات وجود داشت كه باعث تاخیر در بازگشت دراگون شد.

بازگشت موفقیت آمیز كپسول دراگون بعد از یك هفته بد برای شركت اسپیس ایكس اتفاق افتاد، چون كه "ایلان ماسك" بنیان گذار این شركت به منظور تامین هزینه پروژه های آتی شركت می خواهد 600 كارمند خود، یعنی یك دهم نیروی فعال در شركت اسپیس ایكس را اخراج كند.

این شركت اعتقاد دارد كه این كار برای تضمین ادامه پروژه های آینده لازم است.

اسپیس ایكس در اطلاعیه ای به رسانه ها اعلام نموده است كه در حال انجام اقدامات لازم برای تبدیل شدن به یك شركت لاغرتر است و نمی خواهد گرفتار مشكلاتی شود كه در گذشته گریبان سازمان های دیگر را گرفته و آنها را ورشكسته كرده است.

در این بیانیه آمده است: اسپیس ایكس باید بعنوان یك شركت ارزان تر به كار خود ادامه دهد تا هم بتواند به عرضه خدمات به مشتریان خود ادامه دهد و هم در توسعه فضاپیمای میان سیاره ای و اینترنت ماهواره ای جهانی موفق شود. چون كه هر یك از این كارها، حتی زمانی كه به صورت جداگانه برای تحقق آنها تلاش شده، سازمان های دیگر را به ورشكستگی كشانده است.

در ادامه آمده است: این بدان مفهوم است كه ما باید كار را با اعضای با استعداد و سخت كوش تیم خود ادامه دهیم. ضمن اینكه قدردان همه كارهایی كه همكارانمان انجام داده اند، هستیم و تعهدشان به اسپیس ایكس را می ستاییم. این اقدام فقط به علت چالش های بسیار دشوار پیش رو انجام می گردد و در غیر این صورت ضرورتی بر این كار وجود نداشت.

انگیزه این شركت از اخراج می تواند ذخیره سرمایه اضافی برای ماموریت های چند سال آینده تا زمانی كه استارشیپ و استارلینك بتوانند آغاز به كسب درآمد كنند، باشد.




1397/10/25
18:37:24
5.0 / 5
4194
تگهای خبر: اینترنت , پروژه , جهان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی