مدیر پژوهشگاه فضایی روسیه:

پرواز به ماه باید بین المللی باشد

پرواز به ماه باید بین المللی باشد به گزارش نیو وبلاگ آناتولی پتروكوویچ مدیر پژوهشگاه تحقیقات فضایی روسیه و عضو آكادمی علوم روسیه می گوید: همكاری بین المللی در زمینه فضانوردی هیچ جایگزینی ندارد و اكتشافات بر روی ماه باید به صورت بین المللی صورت گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ پتروكوویچ در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اظهار داشت: "این مؤسسه همكاریهای گسترده بین المللی دارد و معتقدیم كه در آینده باید این راه را ادامه دهیم چونكه این مسئله طبیعت فعالیت های ما است و گریزی از آن نیست. همكاری بین المللی در اكتشاف فضا به نفع همه است. به این علت كه پیچیدگی فناوری فضایی روز به روز افزوده می شود. از سوی دیگر نباید فراموش نماییم كه بودجه در همه كشورها محدود است و ازاین رو حتی سازمان های فضایی پیشرو هم مجبورند با یكدیگر همكاری كنند."
به قول وی، تجهیزات علمی ساخت روسیه، سالهاست كه بر روی دستگاه های اروپایی و آمریكایی نصب شده و كار می كند. هفت كاوشگر هم اكنون در فضا فعالیت می نمایند، همچون مریخ نورد آمریكا كه مجهز به تجهیزات پژوهشگاه تحقیقات فضایی روسیه است.
از جانب دیگر روسیه هم از امكانات و تجهیزات فنی دیگر كشورها در سفینه و كاوشگرهای خود استفاده می نماید بعنوان نمونه، رصدخانه فضایی اسپكتر ار. گ كه باید امسال به فضا پرتاب شود. این رصدخانه به دو تلسكوپ مجهز است: یك سامانه رصدی آلمانی، كه به هزینه آلمان ساخته شده و دومی كه روسیه هزینه ساخت آنرا پرداخته است.
پتروكوویچ می گوید: "اگر در مورد برنامه اكتشاف در ماه، بخصوص مأموریت های سرنشین دار بخواهیم صحبت نماییم، مطمئن باشید كه هیچ جایگزینی برای همكاری بین المللی وجود ندارد. مشكلات فنی و هزینه چنین برنامه ای بسیار سنگین تر از آن است كه برخی تصور می كنند و هیچ كشوری در جهان چه روسیه، چه آمریكا و یا چین، به صورت مستقل قادر به اجرای آن نخواهند بود."



1397/11/10
00:38:49
5.0 / 5
4504
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , تلسكوپ , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی