هایابوسا۲ بعد از لمس ریوگو از آن عكس گرفت

هایابوسا۲ بعد از لمس ریوگو از آن عكس گرفت نیو وبلاگ هایابوسا۲ بعد از لمس ریوگو از آن عكس گرفت


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، كاوشگر فضایی"هایابوسا ۲" هفته گذشته در نزدیك ترین حالت به سیارك "ریوگو" قرار گرفت و سرانجام موفق به لمس سطح این سیارك شد.
حالا "آژانس پژوهش های هوافضای ژاپن" یا "جاكسا"(JAXA) تصویری را منتشر نموده است كه لحظاتی بعد از لمس این سیارك توسط فضاپیمای ژاپنی "هایابوسا ۲" ثبت شده است.
فضاپیمای ژاپنی "هایابوسا ۲" در نهایت در روز جمعه گذشته بعد از گذشت بیشتر از چهار سال موفق به لمس سیارك ریوگو شد.
فضاپیمای مذكور طی این مأموریت موفق به جمع آوری نمونه هایی شده است كه تمام آنها می توانند به دانشمندان در كشف ساختار سیستم منظومه شمسی كمك كنند. هایابوسا ۲ حالا به موقعیت اصلی خود باز گشته است و در ارتفاع حدود ۲۰ كیلومتر در حال چرخش به دور سیارك یاد شده است.
مواد جمع آوری شده از سیارك ریوگو، ذخیره خواهد شد. انتظار می رود این فضاپیما با نمونه هایی كه جمع آوری كرده است در سال ۲۰۲۰ به زمین بازگردد.
تصویر فوق حدود یك دقیقه بعد از تماس هایابوسا۲ و از ارتفاع حدود ۲۵ متر (۸۲ فوت) از سیارك مذكور ثبت شده است.
"هایابوسا ۲"
هایابوسا ۲ یك مأموریت بازگرداندن نمونهٔ سیارك ریوگو ۱۶۲۱۷۳ توسط آژانس فضایی ژاپن، جاكسا است. این مأموریت ادامه برنامهٔ هایابوسا و با عنایت به نقاط ضعف و موفقیت های آن فضاپیما و استفاده از درس های آموخته شده از آن مأموریت است. این فضاپیما در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ به ریوگو ۱۶۲۱۷۳ رسید.
این فضاپیما خصوصیت های موتورهای با پیشرانه یونی، تكنولوژی هدایت و ناوبری پیشرفته و به روز شده، آنتن و سیستم های تنظیم حالت برخوردار می باشد.
سیارك ۱۶۲۱۷۳ ریوگو یكی از سیارك های آپولو است. این سیارك از نوع نادر طیفی Cg، یعنی داشتن كیفیت هر دو نوع سیارك نوع C و سیارك نوع G است.



1397/12/08
15:50:03
5.0 / 5
4426
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , دانشمند , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی