با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

درك اتصالات نورونی با نقشه برداری از مغز میمون

درك اتصالات نورونی با نقشه برداری از مغز میمون نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی اهتمام دارند با نقشه برداری از مغز نوعی میمون، اطلاعات بیشتری در مورد اتصالات نورونی مغز به دست آورند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، نقشه برداری جامع از ساختار روابط میان نورون های مغز، سابقه ای طولانی دارد. پژوهش جدیدی كه توسط متخصصان علوم اعصاب صورت گرفته، علاوه بر فراهم كردن اطلاعاتی درباره اتصال نورونی مغز، یك بازسازی سه بعدی از مغز میمونی موسوم به "مارموست"(marmoset) نمایش می دهد.
این پژوهش كه در "آزمایشگاه كلد اسپرینگ هاربر"(CSHL) آمریكا صورت گرفته، با تركیب رویكردهای تجربی و محاسباتی، روش جدیدی را نمایش می دهد كه می تواند تفاوت قابل توجه میان مغز افراد گوناگون را آشكار كند. پژوهشگران در این پروژه، از اتصالات منحصر به فرد مغز نقشه برداری كردند. نتایج نهایی به دست آمده از مغز مارموست، نقطه شروع ایده آلی برای پژوهش های بیشتر به حساب می آید و دانشمندان باور دارند كه این پژوهش می تواند بینش هایی در مورد اتصالات نورونی مغز انسان عرضه نماید.
پروفسور "پارتا میترا"(Partha Mitra)، استاد آزمایشگاه كلد اسپرینگ هاربر و سرپرست این پروژه اظهار داشت: جهت بررسی مغز در مقیاس بزرگ، باید اطلاعات بیشتری در مورد ساختار مغز انسان و چگونگی تأثیر بیماری بر آن به دست آورد. ما برای این كار باید مغزی مشابه مغز انسان را بررسی می كردیم.
اگرچه در پژوهش های گذشته، معمولاً مغز موش ها مورد بررسی قرار می گرفت اما پژوهشگران در این پروژه دریافتند كه ساختار مغز مارموست ها، بسیار شبیه به ساختار مغز انسان است. با اینكه قبل از این، موش ها برای مدل سازی بیماری انسان مورد بررسی قرار می گرفتند اما حالا مارموست ها به مدل مناسبی جهت بررسی اختلالات علوم اعصاب انسان تبدیل گشته اند. مارموست ها نسبت به نخستی سانان دیگر، مغز تقریباً كوچكی دارند و همین ویژگی، امكان نقشه برداری كامل از اتصالات نورونی را فراهم می آورد.


میترا اضافه كرد: قبل از این باز پژوهش هایی در مورد مارموست ها انجام شده اند اما مجموعه داده های سه بعدی آنها كامل نیست. ما حالا، داده هایی در اختیار داریم كه از نظر مقیاس و مفهوم اطلاعات، غیرمنتظره هستند و كمك می كنند گام مهمی به سمت درك اتصالات نورونی پیچیده مغز به دست آوریم. ما امیدواریم این پژوهش، به پیشرفت روش های درمان بیماری های مربوط به انسان ختم شود.
این پژوهش، در مجله "eLife" به چاپ رسید.



1397/12/11
18:08:44
5.0 / 5
4416
تگهای خبر: اطلاعات , پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی