تصاویر باورنكردنی از سطح سیاره سرخ

پیدایش یك عنكبوت آبی روی سطح مریخ!

پیدایش یك عنكبوت آبی روی سطح مریخ! به گزارش نیو وبلاگ آژانس فضایی اروپا(EA) اخیراً تصاویر باورنكردنی از سطح مریخ شكار كرده است كه یك عنكبوت مودار آبی رنگ را بر روی سطح سیاره سرخ نشان داده است اما واقعاً این رگه های آبی روی مریخ چیست؟


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، آژانس فضایی اروپا در روز ۱۴ مارس چند عكس عجیب از سطح مریخ منتشر نمود كه توسط سیستم تصویربرداری "CaSSIS" واقع بر روی مدارگرد مشترك آژانس فضایی اروپا و روسكاسموس موسوم به "TGO" گرفته شده است.
از میان این تصاویر یك تصویر به صورت خاص انگار یك عنكبوت مودار عظیم آبی رنگ را نشان داده است كه به نظر می آید حاصل فعالیت های گرد و غباری است. این تصویر ۸ فوریه سال قبل میلادی از منطقه "Terra Sabea" مریخ گرفته شده است.
البته اساساً این تصویر نشان دهنده یك عنكبوت واقعی روی سطح مریخ نیست، بلكه یك الگوی حاصل از فعالیت گرد و غبار بر روی سطح این سیاره است كه در آن صدها یا هزاران گردباد كوچك در این منطقه تشكیل شده است و مواد سطحی را به این شكل درآورده است.
دلیل اینكه چرا این رگه های آبی در گودال های مریخ متمركز می شوند و یا اینكه چرا این همه طوفان گرد و غبار در این منطقه شكل می گیرد تابحال ناشناخته است.
در حالیكه تركیب رنگی تصویر، رنگ این رگه ها را آبی نشان می دهد، رنگ واقعی آنها روی سطح سیاره سرخ، قرمز است.
مدارگرد TGO تحت برنامه ExoMars سه سال پیش در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۶ پرتاب شد و در ۱۹ اكتبر همان سال در مریخ فرود آمد. به صورت كلی مأموریت برنامه ExoMars بررسی چگونگی تغییر محیط زیست این سیاره در طول زمان است.


به غیر از تصویر "عنكبوت مودار" آژانس فضایی اروپا چندین عكس دیگر را منتشر نموده است كه بعضی از خصوصیت های سطحی و همینطور تنوع مواد معدنی را در سطح سیاره مریخ نشان داده است.
حتی یكی از این تصاویر حاوی یك تصویر از محل سایت فرودگر "اینسایت"(InSight) ناسا در مریخ است كه یك نقطه سفید رنگ روی سطح این سیاره به جا گذاشته است و حتی سپر حرارتی و چتر نجات این فرودگر هم در تصویر دیده می شود.



1397/12/27
14:01:11
5.0 / 5
4608
تگهای خبر: سایت , سیاره , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی