توسعه پوست الكترونیكی با الهام از عروس دریایی

توسعه پوست الكترونیكی با الهام از عروس دریایی نیو وبلاگ: پژوهشگران ˮدانشگاه ملی سنگاپورˮ در مطالعه اخیرشان با الهام از عروس دریایی موفق به طراحی و توسعه یك پوست الكترونیكی كه قابلیت خودترمیمی و بسط یافتن دارد، شده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، دانشمندان برای توسعه خیلی از بزرگترین اختراعات جهان از طبیعت الهام گرفته اند. حالا پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور هم با الهام از عروس دریایی موفق به توسعه یك "پوست الكترونیكی" (electronic skin) نوین شده اند.
توسط پوست الكترونیكی مذكور دانشمندان می توانند برنامه های كاربردی بسیاری برای ایجاد ربات های نرم و حتی صفحه های نمایش لمسی مقاوم در مقابل آب توسعه دهند.
این مطالعه به رهبری پرفسور"بنجامین تی" (Benjamin Tee) و با همكاری پژوهشگران "دانشگاه چینهوا چین" و "دانشگاه كالیفرنیا، ریورساید آمریكا" انجام شد. پژوهشگران یك سال برای توسعه این پوست الكترونیكی تلاش كردند.
پژوهشگران پوست الكترونیكی یاد شده را با ایجاد یك ژل متشكل از یك پلیمر مبتنی بر فلوئوروكربن با مایع یونی غنی از فلوئور به دست آوردند. فلوئوروكربن ها (Fluorocarbon) به دسته ای از تركیبات شیمیایی گفته می شود كه تنها شامل اتم های كربن و فلوئور هستند. این تركیبات مانند آلكان ها و آلكین ها هستند كه به جای اتم هیدروژن در آن، اتم فلوئور نشسته است.



1398/01/01
11:01:21
5.0 / 5
4163
تگهای خبر: الكترونیك , پژوهش , پژوهشگر , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی