گوگل برنامه نویسی را به كلاس های درس می آورد

گوگل برنامه نویسی را به كلاس های درس می آورد نیو وبلاگ: شركت گوگل با در دسترس قرار دادن یك منبع كدنویسی برای معلمان موسوم به ˮكد با گوگلˮ، امكان آموزش برنامه نویسی در كلاس های درس را فراهم نموده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، بیشتر دانش آموزان آمریكایی نحوه برنامه نویسی را در دوران ابتدایی یا متوسطه آموزش نمی بینند. در صورتیكه اگر آموزش ببینند احتمال دارد در آنها ایجاد علاقه شود و مسیر زندگی شان تغییر كند.
گوگل امیدوار است این شكاف در آموزش علوم كامپیوتر را با "كد با گوگل"(Code with Google) پر كند كه یك برنامه درسی برنامه نویسی بلاعوض است و آموزگاران می توانند از آن برای معرفی مبانی برنامه نویسی به دانش آموزان استفاده كنند.
معاون آموزش و روابط دانشگاهی گوگل در یك پست وبلاگ نوشت: "كد با گوگل" گام بعدی در كوشش برای پر كردن شكاف های آموزشی در آموزش علوم كامپیوتر است. آموزگاران با استفاده از ابزار و منابع مناسب می توانند استعداد دانش آموزان خودرا در برنامه نویسی كشف كنند و توانایی های بالقوه آنها را در این عرصه بالفعل كنند.
این منبع در كارگاه های آموزشی گوگل نیز تدریس می شود و از ابزارهای موجود این شركت برای یادگیری برنامه نویسی همچون برنامه Grasshopper است كه به تازه كاران آموزش می دهد چگونه از "جاوا اسكریپت" استفاده كنند.
آموزگاران می توانند به فعالیت های مبتنی بر ویدئو با موضوعات مختلف مانند طراحی بازی، داستان سرایی، ورزش و هنر دسترسی داشته باشند.
گوگل همراه با راه اندازی "كد با گوگل"، مبلغ یك میلیون دلار نیز به انجمن معلمان علوم كامپیوتر اهدا كرد.
این برنامه برای مبتدیان طراحی شده است و طی این دوره مبانی برنامه نویسی به دانش آموزان آموزش داده می شود. دانش آموزان به واسطه این دوره، به یك بینش از پروسه برنامه نویسی برنامه های كامپیوتری می رسند و مهارت های خودرا در منطق و حل مسئله بهبود می بخشند.
همه درس های "كد با گوگل" بلاعوض و به زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس می باشد. این دوره طیف وسیعی از گروه های سنی را پوشش می دهد(از ابتدایی تا متوسطه) و سطح مهارت آن نیز از مبتدی تا پیشرفته متفاوت می باشد.
ایده آموزش علوم سخت و پیچیده كامپیوتر به كودكان امكان دارد برای برخی از معلمان ناخوشایند باشد، اما آموزش این علوم با رویكرد بازی و تفریح برای دانش آموزان بسیار جذاب خواهد بود.
منبع جدید گوگل برای معلمانی كه به دنبال برنامه های درسی جدید در حوزه علوم كامپیوتر هستند، یك گزینه جذاب خواهد بود.




منبع:

1398/04/18
14:45:14
5.0 / 5
4759
تگهای خبر: بازی , دانشگاه , كامپیوتر , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی