توسعه یك هدفون خنك برای گیمرها و عاشقان موسیقی

توسعه یك هدفون خنك برای گیمرها و عاشقان موسیقی نیو وبلاگ: شركت اچ پی یك هدفون مخصوص برای گیمرهای حرفه ای و دیوانگان موسیقی ساخته است كه مجهز به سیستم خنك سازی است تا سر داغ آنها را هنگام چندین ساعت استفاده مستمر از هدفون خنك كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، سر و گوش های دوستداران موسیقی و گیمرها معمولا هنگام پوشیدن هدفون و استفاده مستمر از آن بیش از اندازه داغ می شود. حالا شركت اچ پی(HP) در نمایشگاه بزی های كامپیوتری "Gamescom ۲۰۱۹ " هدفون جدیدی را معرفی كرده كه كه دارای سیستم خنك كننده فعال و غیرفعال است.
این هدفون های جدید موسوم به "Omen Mindframe Prime" دارای فناوری كولر ترموالكتریك در گوشواره ها هستندكه بلندگوهای آلومینیومی را كه در نزدیكی گوش قرار دارند، خنك می كند. سپس گرمای داخل محفظه آكوستیك به بیرون منتقل می شود، بدین سبب دمای مناسب حفظ می شود.
این هدفون همین طور دارای یك پخش كننده گرمای گرافیتی جدید در بالشتك های روی گوشواره تا بتواند گرما را از اطراف سر كاربر دور كند.
این هدفون علاوه بر فناوری خنك كننده مجهز به فناوری ضد نویز یا لغو سر و صدا هستند كه ضمن جلوگیری از شنیدن هر صدای بیرونی، صدایی واضح و باكیفیت را به گوش كاربر می رساند.


این هدفون دارای فركانس ۱۵ هرتز تا ۲۰ كیلو هرتز با حساسیت ۹۵ دسی بل، ۳۲ اهم امپدانس و اعوجاج هارمونیكی كمتر از دو درصد است. همین طور یك میكروفون چرخشی را در خود جای داده است كه دارای فركانس ۱۰۰ هرتز تا ۱۰ كیلوهرتز، حساسیت ۳۸ دسی بل و ۳۳۰۰ اهم امپدانس است.
اعوجاج هارمونیكی كل(Total harmonic distortion، THD)، یك پارامتر كیفی بوده و نمایانگر آن است كه یك شكل موج(سیگنال) تا چه حد به شكل موج سینوسی شبیه است. مقدار THD بر حسب درصد بیان شده و هرچه كمتر باشد، شكل موج سینوسی دارای كیفیت بهتری بوده و تجهیزاتی مانند بلندگو، آمپلی فایر، یوپی اس، و... می توانند سیگنال هایی با كیفیت بهتر تولید كرده یا انتقال دهند. مثلاً هرچه یك نوازنده ویولن بتواند یك نُت را صحیح تر و دقیق تر بنوازد، سیگنالی با اعوجاج هارمونیكی كمتری تولید كرده است.
هارمونیك ها، مؤلفه هایی با فركانس بالاتر از فركانس مؤلفه‌ی اصلی در یك شكل موج (ولتاژ یا جریان الكتریكی) هستند كه در شبكه قدرت، بطور ناخواسته و بر اثر بارهای غیرخطی (nonlinear loads) تولید می شوند.
پیش بینی می شود این هدفون همین ماه با قیمت ۱۹۹.۹۹یورو در اروپا به بازار عرضه گردد، درصورتی كه در ایالات متحده از ژانویه سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.




منبع:

1398/06/01
01:28:19
5.0 / 5
4698
تگهای خبر: سیستم , فناوری , كامپیوتر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی