كاهش هزینه های تولید دارو با استفاده از بافت های زنده چاپ ۳بعدی

كاهش هزینه های تولید دارو با استفاده از بافت های زنده چاپ ۳بعدی نیو وبلاگ كاهش هزینه های تولید دارو با استفاده از بافت های زنده چاپ ۳بعدی


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، آنها طی این مطالعه خصوصیات فیزیكی پرتوها را مشخص كرده و نتایج خودرا در مقایسه با مدلهای سنتی مهندسی مكانیك مقایسه كردند. در كمال تعجب، این سازه های ظریف میكروسكوپی بسیار شبیه به پرتوهای عظیم مورد استفاده در ساخت و سازهای روزمره ساختمان رفتار می كردند.
"توری الیسون" اظهار داشت: ما خوشحال و هیجان زده شدیم كه میكرو پرتوهای ما كه قطر آنها ۵۰ تا ۲۰۰ میكرومتر است مطابق با اصول مكانیكی برای مدلهای دیگر مانند پرتوهای بزرگ فولادی عمل كردند.
برای آزمایش سیستماتیك متغیرهای كنترل مكانیك میكرو پرتو سلول-مواد برون یاخته ای، پژوهشگران تراكم سلول، غلظت مواد برون یاخته ای، قطر میكرو پرتو و خصوصیات ماده محیط اطراف را تغییر دادند.
آنها یك گروه از رفتارهای سلول محور همچون پرتاب شدن پرتو، شكستن و انقباض محور را پیدا كردند. با اصلاح نظریه های مكانیكی كلاسیك، آنها از اصول اساسی مكانیك میكرو پرتو بافت پرده برداشتند كه می توان به انواع سلول، مواد برون یاخته ای و مواد پشتیبانی چاپی تعمیم داد.
یافته های این مطالعه كه در مجله "Nature Communications" انتشار یافت، نشان داده است این یافته ها نتایج مهمی در استراتژی های ساخت سه بعدی زیستی و طراحی مجامع چند سلولی پویا در پزشكی احیا كننده و همین طور مهندسی بافت دارد.
نتایج این تحقیق در یك پروژه جدید و جالب كه دكتر آنجلینی و تیم مهندسی مواد نرم وی اخیرا آنرا شروع كردحه اند، استفاده خواهد شد كه شامل توسعه مدلهای پیشرفته بافتی كبدی ۳ بعدی برای كاربردهای دارویی است.
وزارت دفاع آمریكا بودجه این پروژه را تأمین می كند. هدف توسعه میكرو بافت هایی است كه می توانند در برنامه های توسعه داروهای تجاری استفاده شوند. هدف از این تحقیق تولید میكرو بافت های كبدی تولید شده در شرایط آزمایشگاهی(in vitro) در ابعاد تعریف شده و تركیب سلولی است كه از نظر اندازه گیری، عملكرد سلول و حساسیت سلولی نسبت به داروها و تركیبات آزمایشگاهی از سطح بالایی از تكرارپذیری برخوردار خواهند بود.




منبع:

1398/06/10
13:32:50
5.0 / 5
4393
تگهای خبر: پروژه , پزشكی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی