فرایند 9 ماهه تست برودتی جیمز وب در 1 5 دقیقهبعلاوهفیلم

فرایند 9 ماهه تست برودتی جیمز وب در 1 5 دقیقهبعلاوهفیلم نیو وبلاگ: تلسكوپ فضایی ˮجیمز وبˮ آخرین دور آزمایشات خویش را گذرانده و بعد از تكمیل آزمایشات در سال 2019 به فضا پرتاب خواهد شد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، رصدخانه فضایی بعدی ناسا كه تلسكوپ فضایی "جیمز وب" خواهد بود تا یك سال دیگر راه اندازی خواهد شد و تا آن زمان بر روی این فضاپیما آزمایشات دقیقی برای آماده شدن به سفر انجام خواهد گرفت.

تلسكوپ فضایی "جیمز وب" به تازگی آخرین دور آزمایشات خویش را در مركز فضایی "جانسون" ناسا واقع درهیوستون ایالات متحده آمریكا به آخر رساند و در داخل یك اتاق خلاء غول پیكر سرماپژوهی و تحت دمای بسیار سرد برای شبیه سازی محیط بسیار سرد فضا قرار گرفت. اكنون ناسا ویدیویی از فرایند 9 ماهه آزمایش را منتشركرده است.

این ویدیو دقت و مراقبت زیاد در انجام این آزمایش ها را نشان داده است. تلسكوپ "جیمز وب"، یك ابزار بزرگ و بسیار ظریف متشكل از 18 آینه شش ضلعی طلایی است كه با هم آینه اصلی تلسكوپ را تشكیل می دهند. این آینه با جمع آوری نور از دورترین قسمت های هستی به ستاره شناسان می گوید كه جوان ترین ستاره ها و كهكشان ها چه شكلی دارند.

هرگونه صدمه به این آینه ها می تواند ماموریت "تلسكوپ جیمز وب" را به خطر بیندازد، بنابراین است كه آنها این آزمایش ها را با دقت انجام می دهند. هنگامی كه تلسكوپ "جیمزوب" بر روی زمین و یا هنگام راه اندازی حمل می گردد آینه ها روی یكدیگر قرار می گیرند.

اما برای آزمایشات سرماپژوهی، مهندسان ناسا آینه ها و همینطور آینه ثانویه تلسكوپ را كه بر روی سه پایه فضاپیما قرار داشت را جمع كردند؛ آینه ثانویه نور حاصل از آینه شش ضلعی طلایی را بر روی ابزار اصلی تلسكوپ "جیمزوب" منعكس خواهد نمود.

پس از باز شدن كامل، سپس تلسكوپ فضایی "جیمزوب" روی یك سكو قرار داده شده و به آرامی به داخل محفظه "سرماپژوهی" وارد شد.

طبق گفته ناسا، باآنكه ورودی محفظه به اندازه 12. 192 متر باز می شود، اما آینه ثانویه هنوز به سختی در زیر سقف قرار گرفت.

با قرار گرفتن تلسكوپ فضایی "جیمزوب" در داخل محفظه، درب آن بسته شد، تمام هوا داخل آن تخلیه و دمای داخل آن به درجه های مختلف مانند دمای پایین تر از 400 درجه فارنهایت كاهش پیدا كرد.

با تكمیل آزمایش تلسكوپ فضایی "جیمزوب" درهیوستون، این تلسكوپ به شركت هوافضا و صنایع دفاعی "نورث روپ گرومن" شهر ردوندو بیچ ایالت كالیفرنیا فرستاده خواهد شد.

شركت هوافضا وصنایع دفاعی"نورث روپ گرومن" مجری اصلی تلسكوپ فضایی "جیمزوب" است و آزمایش های بیشتری بر روی این فضاپیما انجام خواهد داد. همچنین، دیگر قطعات مهم تری به تلسكوپ فضایی "جیمزوب" متصل خواهند شد تا این تلسكوپ بتواند كار خویش را در فضا انجام دهد. سپس این رصدخانه به صورت كامل و حدودا برای پرتاپ این تلسكوپ از "گویان" فرانسه در سال 2019 آماده خواهد بود.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آن را از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1396/10/26
22:10:22
5.0 / 5
4247
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی