خورشید از نمای نزدیك بعلاوه فیلم

خورشید از نمای نزدیك  بعلاوه  فیلم نیو وبلاگ: بتازگی تلسكوپ خورشیدی ˮInouyeˮ موفق به ثبت تصاویری بی نظیر از خورشید شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، نخستین تصاویر و فیلم های ثبت شده توسط تلسكوپ خورشیدی" Inouye" با جزئیات و از نزدیك، زیبایی خورشید را نشان داده است.
این تلسكوپ، در قله هالئاكالا (Haleakalā) یا آتشفشان مائوئی خاوری در هاوایی قرار دارد. این تلسكوپ مجهز به یك آینه عظیم ۱۳ فوت (۴ متری) است و این بزرگترین آینه ای است كه بر روی یك تلسكوپ خورشیدی تابحال نصب شده است. این تلسكوپ را بنیاد ملی علم آمریكا برای شناخت اثرات خورشید بر زمین نصب كرده است.
این پیشرفته ترین تلسكوپ خورشیدی است كه تابحال ساخته شده است و دارای وضوح تصویر ۳۰ كیلومتری است. حالا، نخستین تصاویر این تلسكوپ انتشار یافته است كه در آنها می توانید پلاسمای آشفته سطح خورشید را با جزئیات باشكوه مشاهده كنید.


هر یك از ساختارهای سلولی مانند در تصاویر و ویدیوهایی كه در اینجا نشان داده شده است، به اندازه تگزاس یا در حدود ۷۰۰ مایل وسعت دارد.
جریان های همرفتی كه قابل مشاهده می باشد، داغترین قسمت پلاسما را نشان میدهد كه در مركز هر سلول بالا می رود، سپس سرد می شود و باردیگر در قسمت های تاریك به حال جوش در می آید. در بعضی از این مناطق تاریك تر، ما همین طور می توانیم نشانگرهای فوق العاده درخشان میدان های مغناطیسی را مشاهده نماییم كه گمان می رود انرژی را تا جو بیرونی خورشید یعنی تاج خورشیدی هدایت می كنند و آنرا تا بیشتر از یك میلیون درجه گرم می كنند. دانشمندان با بررسی داه های این تلسكوپ می توانند اطلاعات بسیار ارزشمندی از خورشید و چرخه فعالیت آن به دست آورند.
تاج خورشیدی (Corona) بیرونی ترین لایه خورشید است. در زمان قدیم تاج خورشید تنها در زمان كسوف دیده می شد، اما امروزه خیلی از رصدخانه های زمینی و فضایی در هر لحظه قادر به دیدن تاج خورشیدی هستند.
"والنتین پیلت" (Valentin Pillet)، مدیر رصدخانه خورشیدی ملی NSF اظهار داشت: حالا یك زمان جالب برای یك فیزیكدان خورشیدی است. تلسكوپ خورشیدی Inouye داده های ارزشمندی از لایه های بیرونی خورشید و فرآیندهای مغناطیسی موجود در آنها را برایمان فراهم می آورد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/11/11
12:44:08
5.0 / 5
4284
تگهای خبر: اطلاعات , تلسكوپ , دانشمند , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی