معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاكید كرد:

اجرای طرح پایدار مشاغل خانوادگی اولویت دولت در زمینه توانمندسازی زنان

اجرای طرح پایدار مشاغل خانوادگی اولویت دولت در زمینه توانمندسازی زنان نیو وبلاگ: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، پیش گیری از لطمه های اجتماعی و اجرای طرح پایدار مشاغل خانوادگی را دو اولویت دولت در زمینه توانمندسازی زنان عنوان و بر امکان اشتغال همزمان با مسئولیت های خانوادگی برای زنان تاکید نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در این دیدار با فضیلت النسا ایندیرا وزیر بنگلادش در امور زنان و کودکان که بصورت مجازی برگزار شد، با اشاره به مناسبات دیرینه جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش، از رای منفی این کشور به قطعنامه حقوق بشر مقابل ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ تقدیر و ابراز امیدواری کرد که پیوستن بنگلادش به کشورهای درحال توسعه شروع رشد و پیشرفتی چشم گیر باشد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به برخی قوانین حمایتی در ایران همچون مرخصی زایمان، تسهیلات ویژه کارآفرینی و مهریه که باید از طرف مردان پرداخت گردد، اشاره و بر امکان اشتغال همزمان با مسئولیت های خانوادگی برای زنان اصرار کرد.

خزعلی با اشاره به برنامه های دولت جهت توانمندسازی زنان اشاره کرد: دو برنامه اصلی که اولویت فعلی معاونت زنان قرار گرفته عبارتند از پیش گیری از لطمه های اجتماعی با محوریت کاهش طلاق و اجرای طرح مشاغل پایدار خانوادگی که برای هریک برنامه های عملیاتی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در جهت گسترش مناسبات بین ایران و بنگلادش، عقد تفاهمنامه همکاری و تبادل هیات ها اعلام آمادگی می نماییم.
فضیلت النسا ایندیرا نیز در این دیدار ضمن معرفی برنامه ها و اقدامات کشورش در پشتیبانی از بانوان؛ تعدادی از این برنامه ها را از قبیل اسکان برای زنان شاغل در شهرک های صنعتی، تسهیلات برای مادران شاغل در دوران شیردهی، پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار، اعطای وام های خرد و متوسط برای کارآفرینی زنان و تولید محصولات خانگی در مناطق روستایی، واکسیناسیون کودکان و اجرای قانون منع پرداخت مهریه از طرف زنان به مردان تشریح نمود. (در بنگلادش قانونی وجود داشته که زنان برای ازدواج با مردان باید مهریه پرداخت می کردند.)
ایندیرا در ادامه سخنان خود، این دیدار را بسیار آگاهی بخش و مفید توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند همکاریهای منسجم تری درباب زنان داشته باشند.


منبع:

1400/11/24
11:36:32
0.0 / 5
547
تگهای خبر: سازمان , صنعت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی