انتقال پیکر دومین کوهنورد جان باخته در علم کوه

انتقال پیکر دومین کوهنورد جان باخته در علم کوه به گزارش نیو وبلاگ رییس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: با تلاش گروه 6 نفره از امدادگران، پیکر دومین کوهنورد از قله علم کوه منتقل شد.


به گزارش از جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور روز سه شنبه از انتقال دومین پیکر از کوهنوردان جان باخته در علم کوه آگاهی داد و اظهار داشت: گروه ۶ نفره از امدادگران بعد از سه روز عملیات فنی در وضعیت سخت آب و هوایی قله علم کوه توانستند پیکر مرحوم «شاه حسینی» را به جان پناه خرسان منتقل کنند.
وی با اشاره به ناپایداری شرایط جوی در پس از ظهر امروز دهم اسفند ماه، برای پرواز بالگرد و انتقال پیکر این کوهنورد از ارتفاعات اظهار داشت: امدادگران با از خودگذشتگی توانستند در دمای منفی ۳۰ درجه با نصب کارگاه های گوناگون پیکر این کوهنورد را از گرده آلمان ها خارج و به روی قله منتقل کنند که تا ساعتی دیگر بالگرد سازمان امدادونجات و تیم امداد هوایی برای انتقال امدادگران و پیکر مرحوم «شاه حسینی» اقدام خواهند کرد.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر، دو کوهنورد تهرانی که قصد صعود به علم کوه در استان مازندران را داشتند، به سبب سرمای شدید در نزدیکی قله زمین گیر شده و در نهایت جان خودرا از دست دادند.
تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر امروز(سه شنبه) موفق شد عملیات انتقال پیکر دو کوهنور جان باخته در علم کوه را با اعزام سه تیم متخصص و حرفه ای متشکل از کوهنوردان و امدادگران هلال احمر شروع کند.




منبع:

1400/12/10
15:10:24
0.0 / 5
411
تگهای خبر: سازمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی