نمایشگاه CES ۲۰۲۳

3 روند کلیدی که نشان میدهد چگونه فناوری کوچک تر و هوشمندتر می شود

3 روند کلیدی که نشان میدهد چگونه فناوری کوچک تر و هوشمندتر می شود نیو وبلاگ: نمایشگاه فناوری CES 2023 که میان پنجم تا هشتم ژانویه در مرکز همایش های لاس وگاس انجام شد تعدادی از تازه ترین محصولات غول های فناوری به معرض نمایش گذاشته شدند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، در این خبر به نحوه تغییر کردن فناوری های ظاهر شده در این نمایشگاه طی سالهای اخیر و این که چگونه فناوری ها روز به روز هوشمندتر و کوچک می شوند پرداخته ایم و گفته ایم این تغییر چگونه رخ داده است.
نمایشگاه سالانه CES که این هفته در لاس وگاس برگزار شد، تعدادی از بزرگترین پیشرفت ها را در فناوری نشان داد. در حالیکه تماشاگران امکان دارد تحت تأثیر کتری های بیسیم و موتور سیکلت های تاشو قرار گرفته باشند، نمایشگاه امسال تصویری جدید از یک صنعت درحال حرکت در راه جدید را ترسیم کرد.
از آنجاییکه جهان به دنبال راهکار هایی برای پایداری است، فناوری های مبتنی بر باتری ها در نمایشگاه بیشتر به چشم می خوردند. استانداردها نیز به علت آنکه به پاکسازی فناوری های امروزی کمک می کنند نقش مهمی داشتند. فناوری های فضایی نیز به آینده این حوزه اشاره داشتند.
در اینجا سه مورد از اصلی ترین روندهایی که در این نمایشگاه به چشم می خورد را معرفی کرده ایم.
۱. نقش باتری ها در آینده فناوری
چه در خودرو های الکتریکی و چه فناوری های الکتریکی قابل حمل، به نظر می آید باتری ها نقش گسترده ای در زندگی روزمره ما دارند. انبوهی از برندهای خودرو های الکتریکی برای تسلط بر فضای رو به رشد در این عرصه بسیار عجله دارند.
شرکت ویتنامی خودرو های الکتریکی "وینفست"(VinFast)، و شرکت خودروسازی الکتریکی ترکیه ای "توگ"(Togg) همچون شرکت هایی هستند که نشان دهنده حضور کشورهای نوظهور در این رقابت هستند و کانسپت های ایتال دیزاین و پژو نشان دادند که خیال پردازی در این عرصه هنوز نمرده است. خودروی خورشیدی استارت آپ هلندی لایت یر(Lightyear) نیز نشان داد که چگونه فضا برای نوآوری بیشتر مهیا و آماده است. وینفست(VinFast) ۲۵ نوامبر اعلام نمود که نخستین گروه از ۹۹۹ خودرو خودرا به ایالات متحده ارسال کرده است.
لایت یر می خواهد حدود ۱۰۰۰ دستگاه از نخستین مدل خودرو خود به نام، لایت زیرو(Lightyear ۰)، را در کارخانه Valmet Automotive Oyj در فنلاند، با نرخ شروع یک خودرو در هفته، تولید نماید. نخستین مدل این خودرو، لایت زیرو(Lightyear ۰)، با قیمت ۲۵۰ هزار یورو عرضه می شود و تا چندی قبل حدود ۱۵۰ پیش سفارش داشته است.
در بخش شارژ، شارژرهای دوطرفه نشان دادند که سازندگان چگونه به دنبال استفاده از این باتری های بزرگ هستند. ما محصولاتی مانند Blink's EQ ۲۰۰ را در نمایشگاه امسال دیدیم که نشان داده است چرا خودرو به شبکه و شارژ خانگی می تواند برای کاربران مفید باشد. خودرو به شبکه( Vehicle-to-grid) بیان کننده سیستمی است که در آن خودرو های برقی قابل شارژ توانایی انتقال اطلاعات با شبکه برق را در جهت ارائه توان الکتریکی(دشارژ)، یا تنظیم میزان شارژ خودرو دارند.
۲. استانداردها ساده تر می شوند
استانداردسازی یکی از سخنان رایج رهبران صنعت و نمایندگان شرکتها بود. شاید این نشانه آن باشد که تعدادی از بزرگترین نقاط ضعف فناوری ها برای مصرف کنندگان اکوسیستم نامناسب و ناسازگار بوده است.
بعنوان مثال کنسرسیوم برق بیسیم را در نظر بگیرید که اپل را جزو اعضای خود می داند. استاندارد Qi۲ آن یک طراحی مشترک شبیه MagSafe را به استاندارد شارژ بی سیم موجود می آورد و نوآوری آهنربایی آیفون را به دستگاههای بیشتری می آورد و مصرف کنندگان می توانند از آهنرباها برای شارژ(تا ۱۵ وات) دستگاه ها استفاده نمایند. در جای دیگری این نمایشگاه، کنسرسیوم برق بی سیم استاندارد شارژ بیسیم Ki را به نمایش گذاشت. این فناوری به مصرف کنندگان امکان می دهد تا لوازم خانگی را روی پدهای تعیین شده قرار دهند تا حداکثر ۲۲۰۰ وات برق را به دستگاههای پرقدرت مانند کتری تحویل دهند. خودرو های الکتریکی نیز به تدریج به سمت یک استاندارد شارژر مشترک همگرا شده اند، اما کارشناسان این صنعت ادعا می کنند که باید در مورد شارژ عمومی و برقراری ارتباط بین نهادها، کارهای بیشتری صورت گیرد. قوانین و استانداردهای واضح و مشترک می توانند به این حوزه کمک کنند تا بطور مؤثرتری پیشرفت کند.
۳. نقش فناوری فضایی پررنگ تر می شود
طبق برآوردها، پیشبینی می شود که فضا تا سال ۲۰۴۰ به یک صنعت با ارزش یک تریلیون دلاری تبدیل گردد و نشانه هایی از این امر نیز در نمایشگاه وجود داشت. شرکت فناوری اطلاعات و مخابرات آمریکایی کوالکاکوالکام(Qualcomm) ماهواره اسنپدراگون خودرا با هدف ارائه ارتباطات ماهواره ای برای گوشیهای اندرویدی مشابه آیفون به نمایش گذاشت. این تکنولوژی جدید است اما با افزایش دسترسی به فضا و حضور شرکتهای بیشتری در این عرصه می توان شاهد طیف وسیع تری از ایده ها در این عرصه بود.




منبع:

1401/10/20
16:09:31
0.0 / 5
543
تگهای خبر: اپل , اطلاعات , اندروید , باتری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی