ناسا اعلام كرد

جیمز وب گرفتار مشکل شده، اما جای نگرانی نیست

جیمز وب گرفتار مشکل شده، اما جای نگرانی نیست نیو وبلاگ: ناسا اعلام نموده که یکی از تجهیزات «تلسکوپ فضایی جیمز وب» به کمی ناهنجاری گرفتار شده، اما تلسکوپ در سلامت کامل است و هیچ خطری سایر تجهیزات را تهدید نمی نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، خبرهای خوب و بد جدیدی در مورد «تلسکوپ فضایی جیمز وب»(JWST) به گوش می رسد. خبر بد اینکه «ابزار فروسرخ میانی»(MIRI) تلسکوپ، کمی ناهنجاری را تجربه کرده است، اما قبل از این که نگران شوید، باید بدانید که تلسکوپ فضایی جیمز وب هنوز هم سالم می باشد و می تواند به رمزگشایی جهان نامرئی ادامه دهد.
گروه جیمز وب در ماه آوریل اعلام نمودند که یکی از چهار حالت مشاهده ابزار فروسرخ میانی، نشان دهنده کاهش میزان نور ثبت شده توسط دستگاه است. با این وجود، ناسا بعد از بررسی ها اظهار داشت که این تغییر، خطری را برای توانایی های علمی ابزار فروسرخ میانی ایجاد نمی نماید. ناسا در یک پست وبلاگ نوشت: هیچ خطری برای ابزار فروسرخ میانی وجود ندارد.
در هر حال، این ناهنجاری ممکنست بر میزان زمان نوردهی مورد نیاز برای تغییر یافتن حالت دستگاه تأثیر بگذارد.
حالت موجود که «طیف سنجی با وضوح متوسط»(MRS) نام دارد، برای به دست آوردن داده های فروسرخ تنظیم شده است که از مناطق دوردست کیهان در رابطه با طول موج های بین پنج تا ۲۸.۵ میکرون آمده اند. بگفته ناسا، این محدوده بطور معمول جایی است که انتشار مولکول ها و غبار در آن یافت می شود و طیف سنجی با وضوح متوسط را به یک گزینه مناسب برای یافتن چیزهایی مانند قرص های تشکیل دهنده سیاره تبدیل می کند، اما همانطور که ناسا در پست وبلاگ توضیح می دهد، سیگنال کم شده مخصوص تصویربرداری ابزار فروسرخ میانی در طول موج های بلندتر است.
این انیمیشن نشان میدهد که چگونه نور از آینه های تلسکوپ فضایی جیمز وب به تجهیزات علمی آن منعکس می شود.


منبع:

1402/06/05
13:13:44
0.0 / 5
270
تگهای خبر: تلسكوپ , جهان , سیاره , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی