در گزارش نیو وبلاگ مطرح شد؛

افزایش ارسال لینک های آلوده در انتها هفته و تعطیلات

افزایش ارسال لینک های آلوده در انتها هفته و تعطیلات به گزارش نیو وبلاگ، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، از افزایش فعالیت مجرمان سایبری در حوزه برداشت غیر مجاز از حساب مالی هموطنان با عنایت به ایام پایانی هفته و تعطیلات رسمی پیش رو اطلاع داد.


سرهنگ رامین پاشایی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر مبنای تحلیل و بررسی پرونده های قضایی واصله به پلیس فتا و تجربه عملی از ادوار گذشته، همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی، نرخ وقوع ارتکاب جرایم سایبری افزایش خواهد یافت که طی اقدام پیشگیرانه تمامی رده های پلیس فتا، استان و شهرستان ها آمادگی لازم در مورد رصد و برخورد با هرگونه پدیده مجرمانه و پاسخگویی به درخواست های حضوری و تلفنی هموطنان مهیا است. وی ادامه داد: مجرمان سایبری ترفنده های مجرمانه خویش را در مورد ارسال لینک های آلوده در این ایام می افزایند، شگردی که در اینروزها شاهد افزایش آن هستیم لینک senn.blogfa.com که شبیه به لینک سامانه ثنا که از نظر از نظر دیداری هموطنان فریب آنرا می خوردند.

سرهنگ پاشایی افزود: کلاهبرداران با ارسال این لینک در خصوص ابلاغیات قضایی با روش ترفند نصب لینک بر روی تلفن همراه کلاهبرداری را انجام می دهند فرد پس از نصب لینک و فعال شدن آن بر روی گوشی همراه برای عرضه خدمات درخواست واریز می کنند و فرد را به یک درگاه جعلی منتقل و حساب را هک و پول را برداشت می کنند که پس از هک شدن حساب فرد، کلاهبردار تلفن همراه فرد را هک و به آن دسترسی پیدا می کند و از راه آن این پیامک ها را ارسال می کند. وی ادامه داد: هموطنان باید توجه داشته باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از راه شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه ها استفاده نخواهد کرد. و هر جا که پیامکی از راه شماره شخصی چه در داخل پیام رسان های بومی و غیر بومی و چه به صورت پیامک کلاهبرداری است و به هیچ عنوان کلیک نکنند. سرهنگ پاشایی در انتها اظهار داشت: در صورت فریب توسط کلاهبرداران سایبری، در هر ساعت از شبانه روز می توانند از خدمات انتظامی پلیس فتا از راه شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بهره مند شوند.

1402/06/30
14:16:31
0.0 / 5
255
تگهای خبر: خدمات , سازمان , سایبر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی