افسانه مهاجرت و افزایش جرم

افسانه مهاجرت و افزایش جرم نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: پژوهشگر مرکز تحقیقات اجتماعی و داده کاوی شناخت در پاسخ به این پرسش که آیا مهاجران با خود جرم و جنایت به همراه می آورند؟ به گزارش تحقیق استاد جامعه شناسی دانشگاه استنفورد آمریکا استناد کرد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، فاطمه عطری، پژوهشگر مرکز تحقیقات اجتماعی و داده کاوی شناخت در پاسخ به این پرسش که آیا مهاجران با خود جرم و جنایت به همراه می آورند؟ به گزارش تحقیق ران آبرامیتسکی استاد جامعه شناسی دانشگاه استنفورد آمریکا استناد کرد و به نقل از این گزارش نوشت: از هنری کابوت لاج سناتور آمریکایی در اواخر قرن نوزده تا دونالد ترامپ، سیاستمداران مهاجرستیز، بارها اهتمام کرده اند که جرم های رخ داده در کشور را به مهاجران ربط دهند.

*اما واقعیت چیست؟

آبرامیتسکی و همکارانش برای پاسخ به این پرسش در پژوهشی جامع داده های اداره سرشماری ایالات متحده را از ۱۸۸۰ تا ۲۰۲۰ و با تمرکز بر مردان مهاجر بین ۱۸ تا ۴۰ سال حاضر در سرشماری بدون توجه به وضعیت قانونی آنها مورد بررسی قرار دادند.

یافته های این مطالعه نشان داد:
• مهاجران نسل اول یعنی کسانی که پیش از ۱۸۸۰ به آمریکا مهاجرت کرده اند، بیش از افرادی که در ایالات متحده متولد شده اند گرفتار حبس شده اند.
• بین سال های ۱۸۸۰ تا ۱۹۶۵ میزان ارتکاب جرم آمریکایی ها و مهاجران تفاوت معناداری باهم نداشته است.
• اما بعد از آن و تا سال ۲۰۲۰ مهاجران نسبت به کسانی که در آمریکا متولد شده اند کمتر به زندان افتاده اند.

در حال حاضر، مهاجران نسبت به افراد سفید پوست آمریکایی ۳۰ درصد کمتر احتمال دارد که به زندان بروند. اما هنگامی که پژوهشگران افراد آمریکایی سیاه پوست را هم اضافه کردند این رقم جالب تر شد.

• با اضافه کردن نرخ افراد سیاه پوست در کنار سفیدپوستان آمریکایی، احتمال زندانی شدن یک مهاجر نسبت به افرادی که در امریکا متولد شده اند، ۶۰ درصد کم تر می شود. این تفاوت نرخ حبس، تقریباً در همه مناطق مهاجرپذیر قابل مشاهده می باشد.

تنها یک استثناء وجود دارد! نرخ حبس مهاجران مکزیکی و آمریکای مرکزی.

پژوهشگران با بررسی دقیق تر داده های سرشماری متوجه شدند در این مناطق هم افزایش نرخ حبس مهاجران بدین سبب است که نرخ حبس ناشی از جرایم مربوط به مهاجرت(همچون ورود غیرقانونی یا جرایم ناشی از بی اطلاعی از قوانین) با سایر انواع حبس تجمیع شده است.

با افزدون وضعیت تحصیلات به تحلیل، نتایج جالب تری کشف شد. بطور کلی مردان بدون مدرک دبیرستان گروهی هستند که بیشتر به سبب فعالیت مجرمانه زندانی می شوند.

به طور کلی مردان بدون مدرک دبیرستان گروهی بودند که بیشتر به سبب فعالیت مجرمانه زندانی می شوند. با اینحال مهاجران مکزیکی و آمریکای مرکزی با سطح تحصیلات پایین، که سهم بزرگی از مهاجران این منطقه را می سازند، باز هم نسبت به مردان متولد ایالات متحده با سطح تحصیلات پایین بطور قابل توجهی کمتر در زندان هستند.

بر این اساس آبرامیتسکی و همکارانش نشان دادند که ارتباط بین مهاجران و افزایش جرم، تنها یک افسانه است.

*اما عوامل موثر در کاهش نرخ زندانی شدن مهاجران چیست؟
پژوهشگران معتقدند که لطمه های جهانی شدن و پیشرفت های تکنولوژی به مردان سفید پوست آمریکایی که تحصیلات دبیرستانی ندارند، ضربه سختی زده است. مردان سفید پوست با تحصیلات کمتر از دبیرستان در مقایسه با مهاجران، احیانا بیشتر با بیکاری، تجرد و بهداشت نامناسب درگیر هستند و همین مورد امکان ارتکاب جرم را در میان این افراد بیشتر می کند. در صورتیکه مهاجران اغلب انعطاف پذیر و سازگار هستند. بدین جهت عمدتا شاغل، متأهل و دارای فرزند هستند و از بهداشت خوبی برخوردار می باشند. مهاجران امروزه به نسبت عملکرد خوبی دارند و به میزان زیادی از عوامل اجتماعی و اقتصادی که به مردان متولد آمریکایی با تحصیلات پایین لطمه زده اند، مصون مانده اند.





منبع:

1402/10/16
16:27:16
0.0 / 5
249
تگهای خبر: اقتصاد , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی