رییس بنیاد علم ایران خبر داد

افزایش سقف حمایت های بنیاد علم ایران تا ۴ و نیم میلیارد تومان

افزایش سقف حمایت های بنیاد علم ایران تا ۴ و نیم میلیارد تومان به گزارش نیو وبلاگ، مدیر بنیاد ملی علم ایران با اشاره به اینکه سقف حمایت های این بنیاد سال جاری نسبت به سالهای قبل افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: سقف حمایت ها از ۱۸۰ میلیون به ۴ و نیم میلیارد تومان رسیده است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، علی محمد سلطانی در پنجاه و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز اموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری که امروز دوشنبه دوم بهمن در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن اشاره به این که بنیاد علم، نسل دوم صندوق پژوهش و فناوری کشور است، اظهار داشت: این بنیاد مشتاق طرح های شاخص دانشگاه های کشور است.

وی در مورد تعداد طرح های بنیاد علم ایران، اظهار نمود: امسال بیشتر از ۲۶۰۰ طرح ورودی و ۸۰۰ طرح تصویب شده داشته ایم. البته وقتی طرح ها بیشتر می شود داوری ها هم سخت گیرانه تر می شود ولی تلاش داریم شاخص ترین پژوهشها را حمایت نماییم.

سلطانی چشم انداز مطلوب طرح های پژوهشی را برشمرد و اظهار داشت: چشم انداز یا دلیل تصویب طرح ها ۳ مورد است؛ توسعه پژوهش های جدید علمی توسط ایرانیان، حل مسئله بر مبنای پژوهش و رقابت شرکتهای دانش بنیان برای پژوهش و اختصاص درصدی از درآمد خود به تحقیق و توسعه.

وی با اشاره به اینکه سقف حمایت ها سال جاری نسبت به سالهای قبل افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: سقف حمایت ها از ۱۸۰ میلیون به ۴ و نیم میلیارد تومان رسیده است. بنیاد علم فراخوان هایی بر مبنای اسناد بالادستی اعلام می کند، بر مأموریت گرایی دانشگاه ها هم تاکید داریم، پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان در بازار و تحقیق و توسعه هم مد نظراست که آنرا به دانشگاه ها ارجاع می دهیم.

* ۸۰ درصد از حمایت های بنیاد علم بر مبنای نیازهای کشور است

وی تصریح کرد: در ساختار جدید بنیاد ملی علم ۲۰ درصد حمایت ها مستمر و به صورت افقی است؛ ولی ۸۰ درصد از حمایت ها بر مبنای نیازهای کشور و فراخوان ها خواهد بود.

سلطانی افزود: برنامه ها و فراخوان های بنیاد علم در سایت اطلاع رسانی می شود. برای نمونه در حوزه های انقلاب زیستی، در حوزه کوانتوم و در حوزه پژوهش های علوم انسانی در زمینه های وحدت ملی، هویت ملی ایرانیان، فضای مجازی و سرمایه اجتماعی فراخوان داشته ایم.

مدیر بنیاد ملی علم ایران در مورد دیگر فراخوان های بنیاد علم توضیح داد: مسئله مهم تاب آوری شهری با نگاه سیستمی، تدوین برنامه مسئله تورم بر مبنای نگاه نظام مند، جمعیت و ملاحظات در ارتباط با آن و تدوین از دیگر فراخوان هایی است که طی سال اعلام نموده ایم یا در آینده فراخوان آنرا اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح های پژوهشی چند تخصصی هم داشته ایم که طرح ها تا سالی یک میلیارد تومان حمایت می شود؛ ولی حداقل ۳ استاد برجسته از رشته های مختلف باید آنرا عرضه کنند. این فراخوان الان باز است.

به گفته سلطانی؛ پژوهش های عمیق شرکتهای دانش بنیان هم شکل دیگری از حمایت های ماست. ۱۸ فراخوان در این شاخص داشتیم که ارزش کلی آنها ۵۵ میلیارد تومان است.

مدیر بنیاد علم ایران ضمن اشاره به مأموریت گرایی دانشگاه ها اظهار داشت: اگر دانشگاهی با تایید هیات رئیسه و هیات امنا ماموریتی تعیین کند، از آن مأموریت حمایت می نماییم، بشکلی که استادان برجسته آن دانشگاه هم در این طرح های مأموریت گرایی حضور داشته باشند.

وی با تکیه بر همکاریهای بین المللی پژوهشگران ایرانی و خارجی اظهار داشت: از تحقیقات پایه و کاربردی ایران/چین، ایران/روسیه و ایران/ازبکستان تا ۵۵ میلیارد تومان حمایت شده است.




1402/11/04
12:34:54
0.0 / 5
261
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی