توسط محققین بین المللی تایید شد؛

شیء سیگار شكل سماوی، یك دنباله دار بوده است!

شیء سیگار شكل سماوی، یك دنباله دار بوده است! نیو وبلاگ: بر مبنای بررسی های جدیدی كه بر روی مسیر حركت شیء سیگار شكلی كه سال قبل در منظومه شمسی حركت می كرد انجام شده است، محققان دریافته اند كه این شی یا همان «امواموا» تنها یك دنباله دار بوده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا به نقل از Nature، زمانی كه امواموا برای اولین بار در اكتبر 2017 دیده شد، مردم را درباره نوع جدیدی از اشیاء بین ستاره ای، بسیار هیجان زده كرد. با وجودی كه این شیء ظاهر معمول دنباله دارها را نداشت، پژوهشگران معتقدند كه شتاب آن، همزمان با دور شدن از خورشید با حركت یك دنباله دار توسط گازی كه از آن خارج می شود، منطبق است. درواقع جسم سیگار شكلی كه سال قبل دیده شد، اولین مسافر شناخته شده از خارج منظومه شمسی بود و بنابر گزارش های علمی، یك دنباله دار بوده است.
امواموا كه به تازگی مبحث بعضی از مباحثات بوده است، نخست بعنوان یك دنباله دار، سپس بعنوان یك شهاب سنگ آسمانی و نهایتا بعنوان اولین عضو یك نوع جدید از اشیاء بین ستاره ای طبقه بندی شد.
این شیء كه برای اولین بار در 19 اكتبر 2017 در رصدخانه هالئاكالای هاوایی دیده شد، جسمی به رنگ قرمز تیره، با طول حدود 800 متر است كه به صورت غیر معمولی طویل بوده و بدون منشاء مشخص، در راه شبه هذلولی، آزادانه در منظومه شمسی حركت می كرد.
با وجودی كه سطح امواموا شبیه مركز یك دنباله دار است، ظاهرا سر متشكل از اتمسفر و غباری را كه گدازه دنبال دار را شكل می دهند و هنگام رد شدن از كنار یك ستاره گازهایی را آزاد می كنند، نداشته است.
ماركو میشلی و تیمش، حركات امواموا در منظومه شمسی كه از زمین و فضا مشاهده شده بود را مورد مطالعه قرار دادند. آن ها نشان دادند قوسی كه این شیء در آن حركت كرده است نمی تواند به تنهایی با نیروی گرانش خورشید، سیارات و شهاب سنگ های بزرگ، توضیح داده شود. بنابراین دریافتند كه بخشی از این شتاب، كه عموما برخلاف جهت خورشید بوده است، باید طبیعتاً غیر گرانشی باشد. این حركت با رفتار دنباله دارها منطبق است، كه می توانند با گازی كه از آن ها خارج می گردد حركت كنند.
بر مبنای مدلسازی آن ها، نویسندگان می توانند دیگر توضیحات احتمالی برای این حركت غیر گرانشی، همچون فشار وارده از تابش خورشیدی یا تعاملات مغناطیسی با باد خورشیدی را رد كنند.



1397/04/08
20:14:38
5.0 / 5
5020
تگهای خبر: محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی