توسط ریچارد برانسون مالك شركت ویرجین گلكتیك اعلام رسمی شد

جایزه ۳ میلیون دلاری برای تحول در سیستم های تهویه هوا

جایزه ۳ میلیون دلاری برای تحول در سیستم های تهویه هوا نیو وبلاگ جایزه ۳ میلیون دلاری برای تحول در سیستم های تهویه هوا



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، همینطور كه جهان در حال گرم تر شدن است، می توان انتظار داشت كه تولید و استفاده از سیستم های تهویه مطبوع به صورت فزاینده ای بیشتر شود. بدین ترتیب، نیاز به طراحی نوآورانه این تكنولوژی كه مصرف انرژی بالایی باز دارد شدیدا احساس میگردد.

اكنون "ریچارد برانسون" اختصاص یك جایزه سه میلیون دلاری برای رقابت در طراحی مجدد این سیستم ها و كمك به توقف رشد تغییرات اقلیمی را اعلام نموده است.

این مسابقه توسط دولت هند و شركای دیگر حمایت میگردد و "ریچارد برانسون" باز سفیر آن خواهد بود.

برگزاركنندگان، تجدید نظر در نحوه طراحی سیستم های خنك كننده را یك نیاز اصلی می دانند. آنها می گویند كه هم اكنون حدود ۱.۲ میلیارد سیستم تهویه مطبوع در سراسر جهان در حال كار است و كارآمدترین آنها تنها حدود ۱۴ درصد از حداكثر بازده نظری خودرا محقق می كند.

به عنوان یك مقایسه، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه محصولات روشنایی به چراغ های ال ای دی با بهره وری ۸۹ درصدی منجر گردیده است.

با این كه انتظار می رود ۳.۳ میلیارد سیستم تهویه مطبوع دیگر از حالا تا سال ۲۰۵۰ میلادی در سراسر دنیا نصب شود، اما حدودا كاری برای ارتقای كارآیی آنها انجام نشده است.

به گفته برگزاركنندگان، این اتفاق به این علت افتاده است كه این صنعت بیشتر بر كاهش هزینه ها به جای مصرف انرژی تمركز دارد.



بنابراین، این مسابقه فرصتی برای احداث تحول در این صنعت و حدودا مانند مسابقات XPrize است كه به دنبال كشف راهكارهای فناورانه برای مشكلات اجتماعی است.

شركت كنندگان باید به دنبال توسعه یك تكنولوژی جدید در طراحی خنك كننده های هوا باشند كه قابل استفاده و نصب در خانه های كنونی باشد و پنج برابر لطمه كمتری برای طبیعت داشته باشد. ضمن آن كه هزینه ساخت آن باز نباید بیشتر از دو برابر دستگاه های فعلی شود، مصرف برق آن نباید بیشتر از ۷۰۰ وات باشد و نباید بیشتر از ۱۴ لیتر آب در روز مصرف كند.

ثبت نام در این رقابت از اوایل ماه جاری آغاز میگردد و شركت كنندگان تا ماه ژوئن سال آینده باید ایده های اولیه خودرا ارائه نمایند.

سپس تا ماه اوت باید یك برنامه فنی دقیق نمایش شود كه در نهایت در ماه نوامبر، ۱۰ فینالیست انتخاب می شوند و به هر كدام مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای ساخت نمونه های اولیه داده خواهد شد. به برنده نهایی در ماه نوامبر یا دسامبر ۲۰۲۰، مبلغ یك میلیون دلار اعطا خواهد شد.




1397/09/09
01:30:59
5.0 / 5
4407
تگهای خبر: تكنولوژی , جهان , سرمایه گذاری , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی